Понеділок,
05 грудня 2016

Наші спільноти

Як обрати справжнє вершкове масло і не стати жертвою шахраїв

Експертна думка: розвиток сучасних технологій дозволяє виробляти псевдомолочні продукти, зовні ідентичні натуральним

Сучасний розвиток технологій дозволяє виробляти псевдомолочні продукти, зовні ідентичні натуральним, які при цьому будуть на 100% фальсифікатом. Зазначене стосується зокрема деяких зразків так званого вершкового масла, які можуть взагалі не містити молочних жирів. Про це сьогодні під час круглого столу «Фальсифікація вершкового масла. Як обрати справжнє вершкове масло» повідомила президент Спілки молочних підприємств України Лідія Карпенко.

«Акредитована державна лабораторія «Укрметртестстандарт» виявила немолочний жир у більш ніж половині зразків з надписом на упаковці «масло». Деякі упаковки, з невідомим продуктом у середині, навіть містили знак ДСТУ! Також були виявлені підробки, які копіювали упаковку чесних виробників», – зазначив Володимир Семенович, начальник Українського науково-методичного центру оцінки відповідності та випробувань харчових продуктів, ДП «Укрметртестстандарт».

За угодою з підрозділом ДП «Укрметртестстандарт» громадська організація «Громадський контроль захисту прав споживачів» відібрала 25 зразків фасованого вершкового масла.

«16 з них, а це 64%, за результатами експертиз «Укрметртестстандарту», є фальсифікатом», – повідомила під час круглого столу голова правління ГО «Громадський контроль захисту прав споживачів» Влада Миронова.

Володимир Семенович зазначив, що однозначно якісним, за результатами експертизи ДП «Укрметртестстандарт» є такі виробники (бренди): масло ТМ «President» 82,0%, масло ТМ «Ферма» 73,0%, масло «Бродівське» 73,0%, масло «Ружа» 73,0%, масло ТМ «Нова Троя» 73,0%, масло «Простоквашино» 72,6%, масло ТМ «Вологодське» 82,5%, масло ТМ «Кухарочка» 72,5% та масло 72,9% ПАТ «Новокаховський завод плавлених сирів».

При цьому експерт зазначив, що 16 зразків виготовлені з немолочних жирів, або містять немолочні жири невідомого походження, це такі виробники (бренди): масло ТМ «Рихальське» 73,0%, масло ТМ «Pastoral» 72,5%, масло ТМ «Веселий Ласунчик» 73,0%, масло ТМ «МолПром» 72,8%, масло ТМ «Полтавський Смак» 73,0%, масло ТМ «Богодухівський молзавод» 73,0%, масло ТМ «Всесмак» 73,0%, масло ТМ «Молочне Диво» 73,0%, масло ТМ «Вологодське» «Вершковий рай» 82,5%, масло ТМ «Красноградське» 73,0%, масло ТМ «Вершкова Долина» 72,6%, масло 73,0% ТОВ «Діада Д», масло ТМ «Milken» 73,0%, масло ТМ «Бутербродне» 70,0%, масло ТМ «Молочне Диво» 73,0%, масло ТМ «Моліка» 73,0%.

«Що ми маємо на увазі, кажучи про фальсифікат? Це коли на упаковці написано «масло», але при проведенні експертизи виявляється, що в даному продукті міститься від 20% до 100% немолочних жирів невідомого походження», – уточнила Влада Миронова.

За її словами, у 2013 році кількість фальсифікату була приблизно 30%, при цьому більшість виробників вершкового масла дозволяли собі додавати в свою продукцію максимум 19% немолочних жирів, зараз же цей показник зріс до 64%. Прагнучи отримати максимум прибутку, багато гравців ринку доводять його до 100%.

Експерти молочної галузі наголошують: питання не в тому, що продукт з підвищеним вмістом немолочного жиру може бути поганий або хороший. Проблема в тому, що деякі виробники вводять споживачів в оману, називаючи маслом продукт, який таким не є.

Утім, Вадим Семенович назвав значною загрозою той факт, що виробники фальсифікатувикористовують найдешевші, неякісні гідрогенізовані жири, з надзвичайно високим вмістом трансізомерів і консервантів.

«Для виробництва 1 кг масла необхідно 20-22 л молока. Помножте це на 5 грн - вартість одного літра молока мінімум на 20, додайте виробничу, логістичну, маркетингову та інші складові, і ви отримаєте реальну ціну одного кілограма масла. Все, що дешевше, це підробка, – категорично зазначила експерт масложирової галузі Валентина Гурєєва. – Таким чином, вартість 200 грам справжнього вершкового масла повинна бути вище за 23 грн.».

Влада Миронова підтвердила, що, за результатами дослідження ГО «Громадський контроль захисту прав споживачів», найчастіше торгівельні марки, схильні до виробництва фальсифікату, позиціонують себе в низькому ціновому сегменті.

Окрім того деякі невеликі виробники візуально копіюють упаковку найбільш відомих ТМ. У результаті споживач часто приймає рішення про покупку, орієнтуючись на основні візуальні критерії, які він асоціює з тим чи іншим брендом. А вже після факту покупки розуміє, що купив не той продукт, який хотів, а його псевдокопію – в упаковці, зовні дуже схожою на оригінал.

Під час закупки експерти побачили на полиці декілька майже однакових пачок масла різних виробників. Наприклад, масло ТМ «Весела бурьонка» 73,0% та ТМ «Молочне Диво» 73,0% мали дуже схожу упаковку до масла торгової марки «Ферма» 73,0%.

Під час круглого столу експерти порадили обирати відомі торгові марки, які вже довгий час на ринку, вартість 200 грам справжнього вершкового масла повинна бути вище за 23 грн., смак – справжнє масло має ніжний аромат вершків та швидко тане у роті. Також звертайте увагу на публічні дослідження продуктів, які проводять у акредитованих державних лабораторіях.

Питаннями безпеки харчових продуктів, відповідно до Конституції, має займатися держава. На жаль, держава, на спільну думку учасників круглого столу, цю покладену на неї роль не виконує. Єдиним органом, який зараз може хоч якось вплинути на недобросовісних виробників, є Антимонопольний комітет України. Втім, все, що АМКУ може зробити, це лише накласти штраф на ту чи іншу компанію.

«В Україні немає закону, який в достатній мірі міг би встановити контроль над виробниками, дистриб'юторами і продавцями неякісної харчової продукції, – зазначив Володимир Семенович. – Штрафи, які зараз може накласти АМКУ, є абсолютно неадекватними надприбутків недобросовісних виробників».

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter
Читайте також
Новини партнерів

Разное

loading...

Чи подобається Вам новий сайт?
Залиште свою думку