Ілюстрація REUTERS

Основний удар обмежувальних заходів карантину на себе візьмуть імпорторієнтовані бренди, дорогі товари, електроніка та кінотеатри.

Читайте такожКредитні канікули для бізнесу: у НБУ повідомили деталі

Таку думку в коментарі УНІАН висловив засновник, президент консалтингової компанії "Українська торгова гільдія" Вадим Непосєдов.

Відео дня

"Основний удар приймуть на себе імпортоорієнтовані бренди (у зв'язку зі значною зміною обмінного курсу), дорогі та статусні товари, електроніка та кінотеатри (процеси зйомок та заявлені строки прем'єр попередньо перенесено на осінь, а значить через один, два, три місяці не буде фільмів для показів)", - сказав він.

На думку експерта, більш-менш безболісно з карантину вийдуть оператори групи товарів першої необхідності, продуктів харчування, засобів гігієни, косметики, побутової хімії, дитячих товарів, будівельних матеріалів, деяких інших груп.

Експерт підкреслив, що поки ще дуже рано говорити про те, скільки ритейлерів не зможуть благополучно вийти із ситуації, але Україну, безумовно, чекає скорочення асортименту мережевих торгових операторів.

"Поки складно оцінити кількість ритейлерів, які не зможуть благополучно вийти із ситуації (відсутність прийнятного обсягу продажів протягом чотирьох останніх і кількох наступних місяців при неминучих накладних витратах по утриманню мережі магазинів не пройде безслідно для орендарів), але, однозначно, нас очікує чергове скорочення асортименту представлених на ринку України мережевих торгових операторів", - сказав він.

Експерт також розповів, що в цей час спостерігається зростання лояльності до здійснення покупок онлайн, а також залучення більш дорослих груп споживачів (50-60 років).

Водночас експерт акцентував, що карантин може стати певною перевагою для національних/локальних товаровиробників.

"У зв'язку з тимчасовим закриттям повідомлення з іноземними державами, дорожнечею імпорту на тлі девальвації, вірогідне зростання лояльності до національних/локальним товаровиробникам, особливо в молочному і м'ясному сегментах (на початку), одягу, взуття, аксесуарів (надалі", - сказав він.

Читайте такожУкраїнський бізнес спрогнозував, як переживе карантин

В цілому, на період 2020-2021 років Непосєдов прогнозує скорочення асортименту представлених на ринку України мережевих торгових операторів, складність повернення покупців в торгові галереї, новий виток розвитку українських товаровиробників, зниження зафіксованих ставок оренди в чинних договорах та перспективних об'єктах.

Як повідомляв УНІАН, Європейська Бізнес Асоціація (ЄБА), Союз українських підприємців, IT Ukraine, Федерація роботодавців України (ФРУ), Український клуб аграрного бізнесу (УКАБ), Бізнес 100, СЕО club заявили, що можливе введення в Україні надзвичайного стану через загрозу подальшого поширення в країні коронавірусу без відповідної програми підтримки економіки призведе до глибокої економічної кризи та непередбачуваних соціальних наслідків.

Виконавчий директор Центру економічної стратегії Гліб Вишлінський прогнозує, що за підсумками 2020 року Україну очікує економічне падіння.

За оцінкою Нацбанку, Україна у порівнянні з 2008, 2014 і 1998 роками підготовленіша до можливої кризи через пандемію коронавірусу, а наслідки цієї кризи можуть мати позитивний ефект на деякі показники.

Читайте також: