9 років стрімкого розвитку, 280 людей у штаті та 20 000 позицій у постійному асортименті – це все про групу компаній «Автоаптека». Вона допомагає українським автовласникам задовольнити потребу в акумуляторах, моторних оливах, витратних матеріалах та інших автокомпонентах. Власник «Автоаптеки», Ігор Омелянович Шкільний, розповів про потреби вітчизняних споживачів, тренди автобізнесу та плани на майбутнє.

Ігорю Омеляновичу, розкажіть про свій кар’єрний шлях.

Багато років тому я обіймав керівні посади на одному з топових українських підприємств, що займалося автокомпонентами, та згодом вирішив, що хочу розвивати власну справу. Перший магазин під назвою «Автоаптека» ми з партнерами відкрили у Києві на Великій Окружній. Було це у далекому 2012 році. На сьогодні у «Автоаптеки» є 10 філій та власний автопарк для доставки з 40 вантажних фургонів.

Відео дня

Не було страшно починати свою справу?

Ні. Було велике бажання це зробити. Наразі у нашій команді 16 людей у статусі партнерів. Ми маємо десятки прямих контрактів з провідними виробниками акумуляторів, мастильних матеріалів та інших авто компонентів; маємо щорічне зростання об’ємів і географії наших продажів.

Як вважаєте, в чому сила «Автоаптеки»?

Звичайно, в колективі. Разом нас багато (сміється)! Ми дуже уважно підходимо до підбору кадрів, тому в нас працюють лише найкращі спеціалісти. В «Автоаптеці» стабільний колектив – плинність кадрів складає до 10%.

Який секрет такої стабільності?

Ми побудували мотивацію на маржинальності. Платимо торговим представникам відсоток від прибутку. Тому співробітники зацікавлені в тому, щоб збільшувати продажі.

Що «Автоаптека» вважає своєю основною групою товарів?

Ми пропонуємо акумулятори, автохімію, мастильні та витратні матеріали. Серед всього асортименту близько 45% займають акумулятори. Ми співпрацюємо з південнокорейськими, чеськими, польськими, болгарськими та казахськими компаніями. Автохімія у нас теж представлена з багатьох країн – включно з Україною, Польщею, Німеччиною, Чехією. Близько 30% асортименту складають моторні оливи та інші мастильні матеріали. Решта 5% – витратні матеріали.

Яким мастильним матеріалам українці надають перевагу: вітчизняним чи іноземним?

Наразі з усього обсягу продажів моторної оливи вітчизняному продукту належить 70%.  Хоча ми маємо в асортименті також іспанські, німецькі, російські моторні оливи. Як на мене, це відмінний показник. Взагалі то, ми починали з продажів вітчизняної моторної оливи. Нашим першим партнером була і є українська компанія «Юкойл». Зараз з усього асортименту моторних олив її продукція займає 60%.

Як споживачі сприймають українську продукцію?

Нормально. Колись компанія «Юкойл» випускала оливи під однойменним брендом, але її продукцію часто плутали з одним відомим російським брендом. Згодом, після ребрендингу, почалася нова історія українського бренду YUKO. Зараз моторні оливи YUKO сприймають дуже добре, бо компанія вкладає значні ресурси у технологію, виробництво, маркетинг. Ця продукція має стабільний попит.

В чому перевага співпраці з компанією «Юкойл»?

В першу чергу – відсутність проблем! Ніхто оливу на голову не виливає (сміється). В акумуляторах важливо – гарантія, в оливах – так само. Немає такого, що, купуючи продукцію YUKO, клієнти повертались з претензіями. Нам, як дистриб’ютору, також дуже важливий актуальний асортимент. У «Юкойл» він саме такий. Компанія завжди прислухається до нас і впроваджує нові продукти, різні інноваційні упаковки: ойл-бокси, туби тощо – це велика перевага перед іншими. Взагалі продукцію YUKO виготовляють неподалік – на заводі в Запоріжжі. Тому в нас дуже оперативна логістика та не буває перебоїв з поставками.

Які ваші прогнози, як експерта? Чи зміняться вподобання українців щодо мастильних матеріалів?

Зараз ситуація складна, але ринок росте. Це пов’язано з тим, що збільшується кількість американських та європейських автомобілів із вторинного ринку. Купуючи такі автівки, українські покупці відчувають потребу в якісних, але не дуже дорогих мастильних матеріалах.

Зі споживацькими трендами зрозуміло. А як щодо планів «Автоаптеки»?

Хочемо стати компанією національного масштабу – відкрити філії по всій Україні. Наша провідна мета –  розвивати власну мережу автомагазинів та продавати продукцію у новому форматі міні-СТО.

Як думаєте, в чому секрет успіху?

Команда. Ми зібрали в одному колективі кращих з кращих. Зараз у нас навіть є резерв продавців, тобто людей, що готові вийти до нас на роботу. Нас цікавлять підготовлені кадри, однак перші навчання я проводжу особисто.

Чим ви живете зараз, окрім «Автоаптеки»?

В нашій тематиці немає цікавих українських YouTube-каналів та блогерів. Або навіть так: блогери є, але розповідають нецікаво. Я займаюсь тим, щоб це виправити – розпочинаю власний YouTube-канал. Мені треба щось нове в житті. Моя мета –  здивувати, показати правильний контент у сфері автозапчастин і ремонту. Для цього навіть півроку навчався – ходив на курси ораторської майстерності.

Не боїтесь критики?

Ні, навпаки – навіть чекаю. Якщо це здорова критика, то я її прямо обожнюю. Бо впевнений: треба робити так, щоб не було соромно. Якщо зауваження зробить професіонал – я прислухаюсь!