Укрзалізниця вийшла на прибуткову діяльність, що призводить до підвищення міжнародних кредитних рейтингів. Однак розвитку компанії заважають діючі тарифи на вантажні перевезення і багатомільярдні податки на землю, яких немає в інших країнах.

Такий аналіз ситуації в УЗ дав політичний експерт Кирило Сазонов.

"Через занижені тарифи на вантажні перевезення і непрозорі схеми купівлі електроенергії тільки за 2016 - 2020 роки компанія втратила близько 100 млрд гривень. Як прямий наслідок цього - жахливий стан залізничного господарства. З цим усім, безумовно, потрібно розбиратися, відповідне доручення Радбезу в Кабміну вже є", - пише експерт.

Відео дня

Незважаючи на це, менеджмент Укрзалізниці за останні кілька місяців зумів стабілізувати ситуацію. Свідчення тому - близько 230 млн гривень прибутку за другий квартал 2021 року і обсяги вантажоперевезень, які суттєво зросли.

"І другий, я б сказав, навіть більш об'єктивний факт - міжнародні рейтингові агентства Fitch і Standard & Poor's підвищують кредитні рейтинги компанії і дають їй стабільний прогноз. А це вже точно про щось говорить", - зазначає експерт.

Однак, на думку Сазонова, Кабінету міністрів доведеться усувати дійсно глибинні й системні причини накопичених проблем УЗ.

"Крім уже згаданих дотаційних тарифів на вантажоперевезення, це, серед іншого, і "драконівські" багатомільярдні податки на землю, які щорічно змушена платити Укрзалізниця. І це при тому, що жодна державна залізнична компанія в світі цей податок не платить", - підкреслив експерт.