Субота,
10 грудня 2016

Наші спільноти

Вчені встановили, що ракові пухлини здатні експлуатувати здорові клітини

Вчені з Інституту дослідження раку та Манчестерського університету виявили, що ракові пухлини здатні використовувати здорові клітини для власного розмноження. Для цього вони використовують мутований ген, який відповідає за ділення клітин.

www.dsnews.ua
Вчені раніше зафіксували перший випадок "зараження" людини раком / dsnews.ua

У рамках дослідження вчені вивчили комунікаційні мережі між клітинами раку підшлункової залози. Результати показали, що дефектна версія гена KRAS, який в нормі бере участь у механізмі поділу клітин, впливає не тільки на злоякісні, але і на здорові клітини, передає Lenta.ru.

Вчені виявили взаємозв'язок між зростом людини і ризиком раку

Мутація в KRAS сприяє гіперактивності гена і, як наслідок, неконтрольованого росту клітин. KRAS мутує в 90% випадків раку підшлункової залози і в 20% усіх випадків захворювань на рак. При цьому, як виявилося, ген посилає сигнали здоровим клітинам, щоб ті виробляли фактори росту, які сама пухлина зробити не може.

Пухлина складається з двох різних типів клітин: "зіпсованих" і нормальних, які утворюють сполучну тканину. Останні виявилися залучені в заплутану мережу сигнальних взаємодій, стають "заручниками" раку і допомагають його росту і утворенню метастаз.

На думку вчених, дослідження механізмів того, як розвивається ця мережа, допоможе зрозуміти механізм розвитку ракової пухлини і її поширення по організму людини. Блокування гена, що мутує KRAS може сприяти створенню ефективних методів лікування раку.