Неділя,
04 грудня 2016

Наші спільноти

Вченим вдалося створити штучні віруси без ДНК

Біохіміки з Вашингтонського університету (США) синтезували білки, які здатні об'єднуватися, утворюючи ікосаедр (двадцятигранник).

diaadia.com.ar
Біохіміки синтезували білки, здатні об'єднуватися, утворюючи ікосаедр / diaadia.com.ar

Стаття з результатами дослідження опублікована в журналі Nature, передає Лента.ру.

Наголошується, що складні молекули, форма яких відповідає оболонкам багатьох вірусів, можуть застосовуватися як транспорт для доставки ліків та інших активних речовин в ракові клітини.

Ікосаедр був побудований з 60 білкових блоків, амінокислотні послідовності яких вибиралися вченими з бази даних Protein Data Bank, що містить колекцію тривимірних структур безлічі білків. Всього біологи перевірили 300 різних білків на те, чи здатні вони утворити потрібну форму.

Японські вчені отримали право змінювати ДНК людських ембріонів

Для вибраних білків визначалися відповідні гени, які з допомогою плазмід транспортувалися у клітини кишкової палички Escherichia coli. На основі впроваджених послідовностей ДНК бактерії синтезували білкові блоки, які потім витягали з E.coli і поміщалися в спеціальний розчин, де відбувалася самозбірка ікосаедрів.

Розмір отриманих частинок становить 14 нанометрів, і їх структура відповідає тій, що спочатку була отримана за допомогою комп'ютерного моделювання.

Повідомляється, що можливість проектувати білки, що здатні самоорганізуватися в певні структури, відкриває шлях до створення мікроскопічних контейнерів, які транспортують більші обсяги речовини, ніж раніше розроблені капсули. Такі капсули можуть застосовуватися для цільової доставки ліків в уражені органи і тканини, що дозволяє знищувати дефектні клітини без шкоди для здоров'я.

Нагадаємо, дослідження, проведене вченими з Сан-Франциско, показало, що за допомогою ліків на основі ретиноєвої кислоти можливо посилити імунну систему ВІЛ-інфікованих пацієнтів таким чином, що це дозволить позбутися від уражених вірусом клітин.