П'ятниця,
09 грудня 2016

Наші спільноти

Вчені знайшли нові докази існування рідкого підлідного океану на Плутоні

Геологи з Університету Брауна і Планетологического інституту (Арізона) знайшли нові свідчення існування рідкого підлідного океану на сучасному Плутоні.

NASA
Подледеный океан на Плутоні частково рідкий / NASA

Ключовим аргументом вчених стала відсутність слідів стиснення на поверхні карликової планети. Дослідження опубліковане в журналі Geophysical Research Letters, повідомляє N+1.

Вчені, використавши дані про щільність і діаметр Плутона, вивчали, як може змінюватися розподіл температури в товщі карликової планети.

Астрономи визначили зону ймовірного існування інопланетного життя

Геологи вказали на те, що джерелом довгих каньйонів і тріщин на Плутоні могло стати часткове замерзання підлідного океану, що відбулося нещодавно (у порівнянні з віком небесного тіла). Але найцікавішим є результат, пов'язаний з моделюванням повного вимерзання океану. Через низькі температури Плутона і високий тиск всередині планетоїда водний лід повинен був перетворитися в більш щільний кубічний лід-II.

Перетворення льоду повинно було супроводжуватися зменшенням обсягу, займаного льодом і стисненням крижаної кори Плутона. Однак знімки, зроблені місією New Horizons, не підтверджують цього передбачення, що говорить про те, що підлідний океан все ще частково рідкий. Як відзначають геологи, фазовий перехід призведе до видимих наслідків тільки якщо товщина поверхневого шару льоду на Плутоні перевищить 260 км.

Ще один фактор на користь рідкого океану - наявність на поверхні Плутона азотно-метанового льоду, який є гарним теплоізолятором і допомагає зберігати тепло внутрішніх частин Плутона.

Нагадаємо, знімок, отриманий автоматичною станцією New Horizons після прольоту повз Плутон, дозволив розкрити таємницю "сутінкової зони" карликової планети - структуру атмосфери небесного тіла, що спостерігається на тлі Сонця.