newsru.co.il

Звіт про роботу опубліковано в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences, повідомляє N+1.

Майже завжди вакцинація складається у введенні убитих або сильно ослаблених частинок патогенів, які викликають імунну реакцію і розвиток набутого імунітету. Рідше для цього застосовують окремі вірусні білки або навіть їх фрагменти: такі вакцини можуть не викликати досить потужної імунної відповіді і вимагають додавання речовин, які його стимулюють. При цьому вже не одне десятиліття науковці намагаються створити вакцини на основі нуклеїнових кислот. І якщо використання для цього ДНК може призвести до її випадкової інтеграції в геном господаря, то вірусні РНК з цієї точки зору цілком безпечні.

Основною перешкодою для РНК-вакцинації є складність доставки фрагментів вірусної РНК в клітини, де з них міг би початися синтез білків: РНК дуже лабільна і легко знищується розчиненими в крові РНКазами або імунною системою, або нуклеазами всередині клітини. Дослідники з Массачусетського технологічного інституту на чолі з професором Даніелем Андерсоном показали, що якщо РНК помістити у дендримерні наночастинки, це дозволяє істотно продовжити час життя і перетворити на ефективну вакцину.