Неділя,
04 грудня 2016

Наші спільноти

ЄСПЛ зобов'язав Україну виплатити газеті "Вечірні вісті" 4,5 тисячі євро через критичну статтю часів Януковича

Європейський суд з прав людини зобов'язав Державу Україна виплатити газеті "Вечірні вісті" 4,5 тисячі євро.

Фото УНИАН
Рішення Суду з прав людини / УНІАН

Як передає власний кореспондент УНІАН в Брюсселі, відповідне письмове рішення ЄСПЛ оприлюднив сьогодні.

ЗМІ розповіли, як чиновники будують маєтки під Києвом на "випрошених" під сад та город ділянках

Зокрема суд встановив порушення статті 10 (свобода вираження думки) Хартії основних прав Європейського Союзу і зобов'язав державу виплатити компанії-засновнику газети «Вечірні вісті» 4,5 тис. євро компенсації.

Звернення до ЄСПЛ стосувалося судового рішення від 2007 року, винесеного в Україні за скаргою колишнього прес-секретаря на той час прем'єр-міністра Віктора Януковича Ганни Герман на критичну публікацію в газеті «Вечірні вісті».

У 2007 році Герман подала позов до редакційної компанії однієї із загальнонаціональних щоденних газет «Вечірні вісті». Компанія-заявник у ЄСПЛ - Інститут економічних реформ - є редакційним органом газети. У травні 2007 року «Вечірні вісті» опублікували критичну статтю про Герман. У той час газета була тісно пов'язана з партією «Батьківщина», очолюваною Юлією Тимошенко.

У липні 2007 року Герман подала позов про наклеп проти компанії-заявника та автора статті. У грудні того ж року суд першої інстанції виніс рішення на її користь на тій підставі, що в деяких заявах, зроблених у статті щодо квартири Герман в Києві, нібито містилися неправдиві твердження, негативні та образливі для Герман.

Відповідно з тлумаченням судом деяких тверджень у статті, автор матеріалу припускав, що Герман підтримувала Януковича тільки тому, що хотіла стати народним депутатом і отримати квартиру в Києві. Суд тоді встановив, що Герман не просила і не отримала квартиру як народний депутат України.

Згідно з рішенням суду, компанія-заявник повинна була спростувати твердження, викладені у статті, і виплатити Герман 1,7 тис. грн (на той час близько 300 євро) в якості компенсації. Згодом це рішення було залишено в силі судами вищих інстанцій.

Посилаючись на статтю 10 (свобода вираження думки) Хартії основних прав Євросоюзу, компанія-заявник подала позов до ЄСПЛ, стверджуючи, що газетна стаття була сатиричним виразом точки зору автора про те, що спонукало Герман змінити політичну орієнтацію, і не була спрямована на розповсюдження неправдивої інформації про прес-секретаря Януковича.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter
Читайте також
Новини партнерів

Новини суспільства

loading...

Чи подобається Вам новий сайт?
Залиште свою думку