Щороку IQOS слідом за Apple презентує свої новинки. Минулого року ми побували на презентації моделі IQOS DUO. У 2018-му – IQOS 3 та IQOS Multi. Цього року, 7 вересня, компанія також представила оновлення, але у дещо незвичному форматі.

По-перше, цього року на нас чекала не просто нова модель, а практично новий бренд, представлений IQOS (PMI).

По-друге, новий гаджет запустився з ціною на рівні базової моделі IQOS – 2.4 Plus. Зазвичай у технобрендів найновіший пристрій – найдорожчий у портфелі.

Тобто цього разу IQOS (PMI) фактично представив демократичну лінійку гаджетів для курців.

По-третє, через карантин крутої презентації цього року не було. Гучну вечірку для друзів не влаштовували, Кен Сігал не приїздив з презентацією про Apple, журналістська тусовка не збиралася разом, щоб першими побачити та потримати в руках новинку.

Тож, презентацію робитимемо самі. Новий запуск від IQOS (PMI) називається lil SOLID. Правильно читається як Ліл Солід.

lil SOLID: що це, і як працює?

З точки зору технології lil SOLID належить до систем нагрівання тютюну. Пристрої цієї категорії вважаються менш шкідливою альтернативною для курців. Найвідоміші гаджети для нагрівання тютюну – IQOS, Glo, Jouz.

Усі вони працюють за схожим принципом. Девайси – зі спеціальними стіками з тютюном. IQOS, lil SOLID та Jouz сумісні зі стіками двох брендів – Heets та Fiit (вони стандартизовані й мають однаковий діаметр та довжину). Glo – зі стіками Neo, причому різні моделі потребують стіків різного діаметру.

При використанні пристрій нагріває тютюн до температури 250–350 °C. Це значно нижче від температури, за якої тютюн згорає у сигареті (800 °C). При 350 °C стік не горить. З нього просто починає випаровуватися ароматний тютюновий аерозоль. Завдяки відсутності горіння аерозоль містить значно менше шкідливих речовин (передусім – найнебезпечніших продуктів горіння: канцерогенних смол, чадного газу, формальдегіду). Наприклад, IQOS знижує кількість шкідливих речовин на 95%.

Перехід на системи нагрівання тютюну позбавляє курців не лише шкідливих продуктів горіння, а й попелу, сигаретного диму, неприємного запаху на волоссі та одязі, коричневого нальоту на зубах, горілого присмаку у роті.

При цьому аерозоль містить приблизно ту саму кількість нікотину, що й сигарети. Тож курці отримують шанс залишитися зі своєю звичкою, проте замінивши її на значно менш шкідливий та більше гігієнічний формат.

Новий для України пристрій Ліл Солід – це розробка південнокорейської компанії KT&G, що займається не тільки електронними пристроями для курців, а й фармацевтикою, напоями, продуктами харчування тощо. На початку року Philip Morris International підписала з компанією ліцензійну угоду, відповідно до якої імпортує й реалізує пристрої під торговою маркою lil.

Модель lil SOLID розрахована на 20 сеансів без підзарядки, тобто на цілу пачку стіків. На відміну від основної лінійки IQOS, Ліл сконструйований у форматі «моноблоку», й саме це дозволяє мати потужну батарею, заряду якої вистачить на 20 сеансів.

Lil SOLID також має певні відмінності від інших пристроїв для нагрівання тютюну.

  • Всередині пристрою є нагрівальний елемент у вигляді голки. IQOS має схожу конструкцію, проте нагрівач у ньому – це спеціальне лезо. Припускаємо, що кругла голка буде міцнішою та менш ламкою за лезо.
  • На відміну від пристроїв Glo, lil SOLID нагріває тютюн саме зсередини стіка, а не по контуру крізь шар паперу. Це дозволяє отримати чистий та насичений смак, без присмаку нагрітої газети.
  • Система нагрівання у lil побудована за технологією Dual Heat. Завдяки цьому тютюн рівномірно прогрівається по всій довжині стіка.
  • Lil не вимагає підзарядки між сеансами. Жодної, навіть у декілька секунд. Щойно ви закінчили використовувати стік, можна одразу вставляти новий, або ж «стрельнути » Ліл другові.
  • Lil Solid сумісний зі стиками Heets для IQOS. Інформації про це на офіційному сайті немає, проте ми зробили власний тест. Підходять!

Ціна lil Solid складає 999 грн, що вдвічі дешевше за флагманську модель IQOS. Це, ймовірно, зробить його доступним для широкого загалу курців.

Що являє собою ринок електронних гаджетів для курців в Україні?

У світі ринок альтернативних способів куріння почав розвиватись у 2000-х роках після ряду наукових досліджень, які показали, що головна небезпека для курця – не нікотин, а продукти горіння. На початку гаджети для курців були представлені переважно електронними сигаретами та вейпами, але через значну кількість недоліків і суттєву різницю в процесі використання порівняно з сигаретами вони не набули популярності.

Поштовх до розвитку цьому ринку надали дві принципово нові технології. Перша – це нагрівання тютюну. IQOS від Philip Morris International став першим у світі масовим гаджетом, побудованим на цьому принципі. В Україні IQOS з’явився у 2016 році, й нині ним користуються вже близько 700 000 ex-курців. Слідом PMI гаджет зі схожою технологією випустив BAT (glo). Також відомі пристрої Jouz та Ploom (від JTI), що поки що не представлені в Україні офіційно, а доступні лише через «перекупів» з Росії.

Друга технологія – це под-системи, міні-вейпи, що працюють на подах (звідси й назва) із сольовим нікотином. Піонером у цьому напрямку став американський Juul, а згодом технологію скопіювали великі тютюнові компанії (Logic від JTI) та інші розробники гаджетів (Joint, Fich).

Обидві технології (системи нагрівання тютюну та под-системи) набагато краще відтворювали процес та відчуття, до яких звикли курці, та й у цілому стали більш user friendly за вейпи. Тож вперше в історії курці почали всерйоз розглядати електронні пристрої як повноцінну заміну сигаретам. Побачивши зростання попиту, виробники вейпів також почали підлаштовуватися під стандарти, започатковані трендсетерами, й робити нові моделі компактнішими, простішими, зручнішими.

Ми не стикалися з детальними дослідженнями ринку альтернатив для курців. Оцінити цей ринок за митними відомостями також досить складно, оскільки легально, з дотриманням усіх норм, свою продукцію в Україну завозять лише найбільші виробники (IQOS, glo, Logic, Juul). Проте більша частина асортименту вейпшопів завозиться невеликими партіями, під прикриттям особистого використання, в обхід митного обліку. За нашими спостереженнями, десь від третини до половини цього ринку – це вейпи, електронні сигарети та под-системи. Інші половина чи дві третини – системи нагрівання тютюну.

В будь-якому разі, запуск нових брендів – це завжди поштовх для розвитку ринку у якісних та кількісних вимірах. Разом зі збільшенням пропозиції зростає конкуренція та якість товарів і  послуг. А у випадку гаджетів для курців розвиток ринку сприяє тому, що все більше курців відмовляються від сигарет на користь менш шкідливих альтернатив.

Хоча перехід з сигарет на системи нагрівання тютюну (IQOS, lil або інші) здатний суттєво знизити шкоду для здоров'я, та все ж він не є повністю безпечним. Найкращий спосіб знизити негативний вплив від паління, тютюну та нікотину - повністю відмовитися від цигарок і їхніх замінників. 

Читайте останні новини України та світу на каналі УНІАН в Telegram