В аеропорту «Київ» повідомили про загрозу банкрутства / фото прес-служби

Без підтримки держави Міжнародний аеропорт «Київ» збанкрутує. У порівнянні з весною минулого року, його доходи скоротилися в 10 разів.

Про це в інтерв'ю LB.ua повідомив Олег Левченко, генеральний директор ТОВ «МАЙСТЕР-АВІА», керуючої компанії аеропорту «Київ».

Напередодні карантину аеропорт вийшов до позначки 100 тисяч пасажирів на місяць і 50 рейсів щодня. Зараз раз в тиждень виконується один поштовий рейс і бізнес-рейси по Україні — один-два на місяць. З березня майже 2000 працівників у відпустці своїм коштом. «На роботу виходять лише ті, хто відповідає за підтримку працездатності інфраструктури. Оскільки аеропорт сам по собі не закритий — закритий тільки пункт прикордонного пропуску — ми повинні його обслуговувати. Це до сотні людей», — розповів Олег Левченко.

Відео дня

Втративши 92% доходу, аеропорт продовжує нести серйозні витрати на утримання авіаційної інфраструктури, забезпечення безпеки польотів, виконання кредитних та податкових зобов'язань. «Ми були звільнені від податків в березні, але вже з квітня «МАЙСТЕР-АВІА» спільно з комунальним підприємством повинні заплатити 3,5 млн грн податку на землю та на нерухомість. Всі інші податки також залишаються», — повідомив Левченко.

фото прес-служби

За час карантину «МАЙСТЕР-АВІА» двічі зверталася до президента, РНБО та Кабміну з закликом підтримати другий за величиною і пасажиропотоком аеропорт України. Зокрема, встановити наказом Міністерства інфраструктури для всіх аеропортів рівні мінімальні ставки на авіаційне обслуговування (пасажирський збір, збір за зліт-посадку, збір за безпеку): 10 доларів за зліт/посадку за 1 тонну злітної маси, 10 доларів пасажирського збору і 3 долари за авіаційну безпеку. До відновлення регулярного авіасполучення розподілити пасажиропотік з Борисполем у співвідношенні 30% на 70%. Надати пряму фінансову допомогу на час карантину: 22 млн грн на виплату зарплат і утримання інфраструктури, $15 субсидії на кожного пасажира, а також допомога в рефінансуванні кредиту на $28 млн. «В аеропортів зростають питомі витрати на одного пасажира, як у зв'язку зі зменшенням кількості самих пасажирів, так і у зв'язку з новими санітарними вимогами. Патова ситуація: доходів немає, витрати збільшуються і при цьому ще необхідно дати авіакомпаніям знижки до 80%, інакше вони взагалі не полетять. Природно, що без допомоги держави аеропорту не вижити. І ми про це вже кричимо третій місяць, пишемо у всі інстанції», — заявив Левченко.

фото прес-служби

За його словами, аеропорт готовий до відновлення регулярного авіасполучення з 15 червня. При цьому гендиректор керуючої компанії не виключає, що червневі рейси можуть стати для аеропорту останніми: «На жаль, зараз мова про розвиток не йде... «МАЙСТЕР-АВІА» свого часу врятувала аеропорт. Коли державі потрібна була допомога у підготовці до «Євро-2012», прийшов інвестор. Тепер допомога потрібна нам».

Нагадаємо, ТОВ «МАЙСТЕР-АВІА» управляє аеропортом «Київ» з 2010 року, коли було укладено договір оренди майна аеропорту на 49 років. Інвестор відповідає за роботу пасажирських терміналів, обслуговування літаків та пасажирів на пероні, авіаційну безпеку, а комунальне підприємство МА «Київ» — за злітно-посадочну смугу і весь аеродром. Приватна компанія інвестувала в реконструкцію аеропорту близько 2,1 млрд грн.