Що робити та куди телефонувати, якщо ви підозрюєте у себе COVID-19 / фото УНІАН

Міністерство охорони здоров'я України оновило алгоритм дій для пацієнтів з підозрою на коронавірусну інфекцію.

Читайте також"Скажений пік": інфекціоніст попередив про значний стрибок кількості хворих на COVID-19 в Україні

Про це написала прес-служба МОЗ у Фейсбуці, опублікувавши інфографіку щодо покрокового механізму надання допомоги особі з підозрою на COVID-19.

Що робити при підозрі на коронавірус

  • Зателефонуйте до сімейного лікаря. 
  • Сімейний лікар вас проконсультує і вирішить, чи необхідна госпіталізація. Також за необхідності медик приїде до пацієнта.
  • Виклик мобільної бригади для забору зразків для тесту на коронавірусну інфекцію.
  • Далі зразки передають у лабораторію.
  • Після отримання результатів тесту, у разі підтвердження коронавірусу, передбачено надання медичної допомоги зараженому.

Наголошується, що пацієнту з моменту звернення до сімейного лікаря рекомендовано самоізолюватися до встановлення діагнозу.

Ілюстрація / facebook.com/moz.ukr

"Якщо у вас є симптоми COVID-19, то в першу чергу ви маєте дистанційно зв'язатись зі своїм сімейним лікарем. У випадку, якщо у вас немає декларації, ви все одно можете звернутись в територіальну поліклініку, в районі обслуговування якої ви проживаєте чи проживали історично. Або ж звернутись на гарячу лінію територіального департаменту охорони здоров'я, який надасть всю необхідну інформацію щодо медичної допомоги", – наголосила заступниця міністра охорони здоров'я Ірина Микичак на прес-брифінгу МОЗ.

Пацієнт не має самотужки шукати цю мобільну бригаду. Організація виїзду мобільної бригади належить до функції сімейного лікаря. Робота мобільної бригади оплачується Національною службою здоров'я України (НСЗУ).

Що робити, якщо у вас немає сімейного лікаря

У випадках, хвора людина не має свого сімейного лікаря (не підписувала декларацію з відповідним спеціалістом), можна звернутися за допомогою зателефонувавши на обласну гарячу лінію з питань коронавірусу.

Гарячі лінії є в кожній області. Її диспетчер викличе людині бригаду "швидкої".

"При легкому перебігу захворювання ви зможете лікуватись вдома. Якщо перебіг захворювання потребує госпіталізації, то сімейний лікар має цю госпіталізацію організувати: лікар викликає "швидку" й пацієнта доставляють до лікарні, яка ма статус "ковідної лікарні".", – пояснює Ірина Микичак. 

Вона уточнює, що критичні стани – це висока температура та утруднене дихання. Такі критичні стани потребують виклику екстреної допомоги за номером 103: 

"Бригада оцінить ваш стан та за необхідності відвезе до відповідної лікарні. Пацієнт не організовує госпіталізацію самостійно. У кожній області є особи-координатори, які мають забезпечити цю роботу".

Телефони гарячої лінії COVID-19

Дані facebook.com/moz.ukr

Що входить в безоплатний пакет послуг лікування пацієнтів з COVID-19

  • тестування на COVID-19;
  • лабораторні та інструментальні дослідження;
  • медична допомога відповідно до галузевих стандартів;
  • киснева підтримка;
  • інтенсивна терапія включно зі штучною вентиляцією легень;
  • медикаментозна терапія та знеболення;
  • консультація лікарів усіх необхідних спеціальностей.

Всі ліки, які передбачені Національним протоколом COVID-19, включені до тарифів, за якими НСЗУ оплачує послуги лікарень. 

"Лікування для пацієнта є безоплатним", – наголошує Микичак. 

Коронавірус в Україні: що відомо станом на 7 вересня