У КМДА нагадали про потреби маломобільних груп та людей з інвалідністю

Актуальні норми доступності міських об’єктів для людей з інвалідністю та маломобільних осіб мають бути враховані при реконструкціях або ремонті, які заплановані найближчим часом у Києві.

На цьому наполягає заступник голови КМДА Марина Хонда, яка очолює міський Комітет з питань доступності для осіб з інвалідністю та маломобільних груп населення до об’єктів соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури.

Заступник голови міської адміністрації зауважила, що особливу увагу цього року буде зосереджено на проектуванні робіт на таких об’єктах, як:

Відео дня
  • Вокзальна площа Центрального залізничного вокзалу «Київ-Пасажирський» (капітальна реконструкція призначена на 2020-2021 роки);
  • Дарницький залізничний вокзал та прилеглі зупинки транспорту;
  • підземні переходи групи станцій метро «Святошин» і територія навколо них;
  • бордюри біля станції метро «Мінська»;
  • тротуари біля станції метро «Лісова»;
  • сходові прольоти від Печерського узвозу до станції метро «Кловська»;
  • пішохідні переходи на проспекті В. Лобановського та вулиці Великій Васильківській;
  • зупинки громадського транспорту («Інститут хімії» на Харківському шосе, «Інститут ім. Бакуля» на вулиці Автозаводській);
  • шляхопровід на примиканні проспектів Космонавта Комарова та Леся Курбаса;
  • зупинка швидкісного трамваю станція «Гната Юри»;
  • світлофор на перехресті вул. Малишка та Дарницького бульвару (загалом озвучать близько 100 світлофорних об’єктів);
  • перехрестя із пожвавленим рухом транспорту та інтенсивним потоком пішоходів (проспект Правди – вулиця Вишгородська, біля якого розташовано спеціалізовану школу-інтернат) тощо.

«Безбар’єрне середовище – ознака людяності громади. Прислуховуватися до потреб тих, кому найважче – суспільно важливо», – зауважила Марина Хонда під час засідання робочої підгрупи Комітету.

Вона нагадала, що наприкінці минулого року було презентовано нові державні будівельні норми щодо доступності Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України. Ці норми вже набули чинності. ДБН В.2.2-40:2018 «Інклюзивність будівель і споруд» обов’язкові до виконання. У них наведені всі необхідні технічні характеристики влаштування елементів безбар’єрності, зокрема:

  • пандусів, спеціальних підйомників та інших засобів доступності для людей з порушеннями опорно-рухового апарату;
  • тактильної підлогової плитки, інформаційних таблиць та позначень шрифтом Брайля, інших візуальних елементів і аудіопокажчиків для людей із порушеннями зору;
  • дублювання важливої звукової інформації текстами, організації сурдоперекладу, використання систем звукопідсилення для людей із порушеннями слуху та інші важливі зміни.

У який спосіб ці норми врахують під час запланованих комунальних ремонтів та реконструкцій у Києві з’ясовували під час засідання робочої підгрупи Комітету з питань доступності для осіб з інвалідністю та маломобільних груп населення до об’єктів соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста.

Зокрема, йшлося про переобладнання та ремонт пішохідних переходів, встановлення тактильних випуклих елементів або тактильно-направляючих доріжок у проходах до станцій метро та зупинок громадського транспорту, переоблаштування самих зупинок, реконструкцію шляхопроводів та станцій наземного швидкісного транспорту, відновлення обмежувальних ліній уздовж посадкових платформ на центральних станціях метрополітену, пониження рівня бордюрної плитки, озвучення світлофорних об'єктів тощо.

Серед іншого, Комітет розглянув побажання Київської міської організації Українського товариства сліпих та клопотання депутатів Київської міської ради щодо врахування потреб людей з інвалідністю.

Робоча група Комітету заслухала звіти відповідальних виконавців. По більшості об’єктів визначено обсяг необхідних робіт, їхню вартість, по деяких – встановлено термін виконання. За іншими призначено виїзні засідання робочої підгрупи Комітету задля визначення і уточнення певних деталей. Контрольна нарада – за 2 тижні.