Китайський технологічний гігант ByteDance у 2016 році запустив додаток Douyin для створення коротких відео. За рік сервіс набрав 100 мільйонів користувачів, і його вивели на міжнародні ринки під новою назвою - TikTok.
У цей час в США завойовував популярність аналогічний додаток Musical.ly, створений у 2014 році. Його аудиторія знімала 15-секундні кліпи - в основному синхронний спів або танці під популярні мелодії.
У 2017 році ByteDance придбала Musical.ly за 1 мільярд доларів. Якийсь час обидві платформи існували паралельно: Musical.ly в США, а TikTok на інших закордонних ринках. Але через рік ByteDance оголосила про їхнє об'єднання, враховуючи загальну місію: створити спільноту, де кожен може стати кріейтором. Усі облікові записи з Musical.ly автоматично перенеслися на TikTok.
Сервіс отримав нові функції: можливість створювати різні типи контенту та додавати більше креативу. Ось що стало основними особливостями TikTok:

• основна аудиторія TikTok - покоління Z;

• сервіс пропонує безліч інструментів для креативу: стікери, маски, фільтри, спецефекти, сотні музичних треків, які можна накласти на відео;

• якщо основним контентом на Musical.ly був синхронний спів, то TikTok пропонує самовиражатися різними способами: знімати гумористичні кліпи, дуети та реакції на популярні ролики, влаштовувати челленджі та конкурси;

• на відміну від інших соцмереж, у TikTok користувачів стимулюють бути не тільки споживачами, але і творцями контенту.

• сервіс позиціонує себе як максимально демократичний: аудиторію закликають бути природною та знімати ролики виключно на смартфон.
Ключова фішка TikTok - челленджі. Це флешмоби, в яких користувачі повторюють певний рух чи танець. Алгоритми рекомендацій у додатку дуже прості: у тренди можна потрапити незалежно від того, скільки у тебе підписників. Челленджі допомагають отримати більше охоплення та відчути себе частиною гігантської спільноти.
Челленджі бувають настільки вірусними, що TikTok став потужним каналом для "просування" артистів. Завдяки соцмережі американський інді-гурт "Fitz and the Tantrums" потрапив до корейських чартів, хоча жодного разу не виступав в Азії. Половина хітів у китайських стрімінгових сервісах - пісні, які стали популярними в TikTok або Douyin. Головна пісня 2019 року - Old Town Road репера Lil Nas X - теж вийшла саме з TikTok.
У лютому 21-річний американець Майкл Пелчат завантажив у свій профіль короткий ролик, в якому він танцює під трек Lil Nas X, а потім за допомогою монтажу різко перевтілюється у ковбоя. Челендж підтримали понад 3 мільйони осіб, а Old Town Road побив рекорд чарту Billboard Hot 100, протримавшись на першій сходинці хіт-параду впродовж 17 тижнів.
За словами Майкла, він скористався TikTok через його простоту і зручність. Монтаж ролика, наприклад, у додатку iMovie забрав би багато часу, адже доводилося б довго склеювати відео і накладати зверху аудіо так, щоб не було розсинхрону.
Я знайшов репера Lil Nas X в Instagram. У нього було 3000 підписників. Написав йому, чи він не проти використання його треку. Він такий: "Звичайно, бери". Так все і почалося. Після божевільного успіху репер зв'язався зі мною і подякував за те, що я змінив його життя.
І заплатив $500
Майкл Пелчат
TikTok-блогер
TikTok зробив, здавалося б, неймовірне - створив нову нішу у соціальних медіа, де вже є Instagram, Snapchat, YouTube та безліч інших платформ для обміну розважальним контентом. Він став місцем для реалізації молоді, яка не хоче сидіти у соцмережах зі своїми батьками.

TikTok - територія тотальної свободи та розваг. Там немає політиків і брендів, немає реклами і токсичного контенту - тільки позитив, танці, музика і жарти. Це робить його незрозумілим для дорослих і в той же час ідеальною соцмережею для підлітків.
TikTok дав потужний інструмент творчим людям. Він дозволяє за кілька кліків створити на своєму смартфоні складний відеоролик. Нехай половина таких відео в ньому зняті на тлі домашніх килимів - але це найкраще свідчення того, що продуктові менеджери соцмережі все зробили правильно. TikTok став, без перебільшення, народним додатком.
Сьогодні TikTok належить пекінській компанії ByteDance. Це один з найдорожчих стартапів у світі з оцінкою у $100 мільярдів. Це більше, як корпорація IBM. Власників TikTok інколи називають "королі клікбейту". Успіх вірусних рекомендацій соцмережі забезпечують потужні алгоритми машинного навчання. Аналізуючи поведінку користувача, вони швидко підлаштовуються під його смаки та пропонують саме той контент, який його втягне. Чим більше користувачів, тим більше даних для навчання, і тим ефективніше працюють рекомендації.
Зараз ByteDance витрачає $3 мільйони на день для просування TikTok на американському ринку. Завдання просте - за будь-яку ціну відібрати аудиторію у американських соцмереж.

З монетизацією TikTok не поспішає. Тут немає програми виплат для авторів, як на YouTube, а рекламні інструменти обмежені. Відсутність агресивної монетизації пояснюється цілком раціонально: розробники платформи не хочуть псувати атмосферу креативності. Така тактика прекрасно працює - наразі TikTok практично монополізував ринок вертикальних розважальних відео і став головною альтернативою стрімко старіючим американським соцмережам.
Найпопулярніші українські тік-токери
Україна перебуває на 25 місці в світі за кількістю лідерів думок у TikTok
У більшості інфлюенсерів від 1000 до 5000 підписників і лише 3,34% мають більше 100 000 фоловерів
Середній показник охоплення аудиторії в Україні - на рівні зі світовим (15,69% vs 15,86%)
Основна аудиторія TikTok - дівчата віком від 13 до 24 років (51,23%)
Комунікаційна група Dentsu Aegis Network Ukraine та HypeAuditor проаналізували ринок інфлюенсерів TikTok в Україні й склали топ-10 лідерів за кількістю підписників на платформі. Для підготовки звіту аналітики дослідили 3,1 млн профілів TikTok з усього світу і 16 200 - з України. Рейтинг розраховувався сумою лайків, коментарів та репостів, поділеною на кількість переглядів і помноженою на 100.
@yanadoga

Важный опрос : ???? или ???? ?

♬ оригинальный звук - Yana Doga
@ggarmash

##ауэвоауэво ✨ @nkofficial

♬ A Huevo - NK
iktok-embed" cite="https://www.tiktok.com/@yanadoga/video/6889428378621906178" data-video-id="6889428378621906178" style="max-width: 605px;min-width: 325px;" >
@yanadoga

Важный опрос : ???? или ???? ?

♬ оригинальный звук - Yana Doga
@kuzinatv

Паша в шоке ????Результат туториала) @potapreal

♬ Banana (feat. Shaggy) [DJ FLe - Minisiren Remix] - Conkarah
@skomoroh

Энжи и Джон (@etotracyyy ) были в ЦУМ ❤️ А вы уже успели принять участие в ##TsumArtChallenge от @tsum.kyiv? ##трумтрум##troomtroom

♬ оригинальный звук - Max_Skomoroh
@lianayel

Когда дружишь с лайфхакером????

♬ оригинальный звук - lianayel
@shulga_familyy

во сколько ты ложишься спать?????

♬ Byli tancy - Bianka & Artur Babich
@yango

Сломал законы гравитации! Нажимай на трек Теlе2 и покажи, как снимаешь свои ролики на самом деле????

♬ За кадром - Tele2
@nadyadorofeeva

Теперь вы знаете ???? хочу разделить этот важный момент с вами вместе! DOROFEEVA gorit 19.11 20:00

♬ оригинальный звук - nadyadorofeeva
@daryltufekci

Story of my life every time I drink water ????

♬ Where Is The Love? - The Black Eyed Peas
Перший у світі факультет TikTok
У Київському університеті культури відкрили "перший не тільки в Україні, а й у світі факультет TikTok". Випускникам обіцяють видавати дипломи.

Зазначається, що вчитимуть на факультеті "з нуля", а навчання буде безкоштовним для всіх охочих студентів університету культури. В закладі кажуть, що майбутній тіктокер має відмінно знати тренди соцмереж, бути цікавим, створюючи оригінальний контент, йти в ногу з часом та навіть випереджати його.
Майбутнє за соціальними мережами. Молодь повинна бути в тренді і творити свою зіркову дорогу через соцмережі. Факультет Тік-Ток – це інноваційно та молодіжно, це новий феномен.

Моя місія – українізувати Тік-Ток, вести за собою креативну, амбітну та перспективну молодь, яка творитиме новітню історію країни. Українців мають знати у всьому світі. Україні є чим дивувати світ.


Михайло Поплавський, ректор та президент Київського університету культури і мистецтв
Найбільш високооплачувані зірки TikTok
Forbes склав перший рейтинг зірок додатку TikTok за їхніми прибутками. До нього потрапили всього 7 блогерів, які заробили через сервіс більше $1 млн за рік. Видання підкреслює, що у рейтингу брали участь лише ті блогери, які починали кар'єру і стали популярними саме в TikTok, а не на інших майданчиках.

Для складання рейтингу Forbes оцінював прибуток, який блогери отримали з 30 червня 2019 року до 30 червня 2020-го, до сплати податків. Для цього журналісти видання говорили з агентами, менеджерами, маркетологами та інвесторами учасників рейтингу.
Еддісон Рей Естерлінг, $5 млн
70 млн підписників
'; var twi = ''; twi += ''; var vk = ''; vk += ''; var ok = ''; ok += ''; var behance = ''; behance += ''; var vimeo = ''; vimeo += ''; var youtube = ''; youtube += ''; var instagram = ''; instagram += ''; var pinterest = ''; pinterest += ''; var linkedin = ''; linkedin += ''; var soundcloud = ''; soundcloud += ''; var telegram = ''; telegram += ''; if (item.indexOf('facebook') != -1) { socialWrapper.append(fb); } if (item.indexOf('twitter') != -1) { socialWrapper.append(twi); } if (item.indexOf('vk.com') != -1) { socialWrapper.append(vk); } if (item.indexOf('ok.ru') != -1) { socialWrapper.append(ok); } if (item.indexOf('behance') != -1) { socialWrapper.append(behance); } if (item.indexOf('vimeo') != -1) { socialWrapper.append(vimeo); } if (item.indexOf('youtube') != -1) { socialWrapper.append(youtube); } if (item.indexOf('instagram') != -1) { socialWrapper.append(instagram); } if (item.indexOf('pinterest') != -1) { socialWrapper.append(pinterest); } if (item.indexOf('linkedin') != -1) { socialWrapper.append(linkedin); } if (item.indexOf('soundcloud') != -1) { socialWrapper.append(soundcloud); } if (item.indexOf('telegram') != -1) { socialWrapper.append(telegram); } }
Чарлі ДʼАмеліо, $4 млн
101,1 млн підписників

'; var twi = ''; twi += ''; var vk = ''; vk += ''; var ok = ''; ok += ''; var behance = ''; behance += ''; var vimeo = ''; vimeo += ''; var youtube = ''; youtube += ''; var instagram = ''; instagram += ''; var pinterest = ''; pinterest += ''; var linkedin = ''; linkedin += ''; var soundcloud = ''; soundcloud += ''; var telegram = ''; telegram += ''; if (item.indexOf('facebook') != -1) { socialWrapper.append(fb); } if (item.indexOf('twitter') != -1) { socialWrapper.append(twi); } if (item.indexOf('vk.com') != -1) { socialWrapper.append(vk); } if (item.indexOf('ok.ru') != -1) { socialWrapper.append(ok); } if (item.indexOf('behance') != -1) { socialWrapper.append(behance); } if (item.indexOf('vimeo') != -1) { socialWrapper.append(vimeo); } if (item.indexOf('youtube') != -1) { socialWrapper.append(youtube); } if (item.indexOf('instagram') != -1) { socialWrapper.append(instagram); } if (item.indexOf('pinterest') != -1) { socialWrapper.append(pinterest); } if (item.indexOf('linkedin') != -1) { socialWrapper.append(linkedin); } if (item.indexOf('soundcloud') != -1) { socialWrapper.append(soundcloud); } if (item.indexOf('telegram') != -1) { socialWrapper.append(telegram); } }
Діксі ДʼАмеліо, $2,9 млн
44,9 млн підписників
'; var twi = ''; twi += ''; var vk = ''; vk += ''; var ok = ''; ok += ''; var behance = ''; behance += ''; var vimeo = ''; vimeo += ''; var youtube = ''; youtube += ''; var instagram = ''; instagram += ''; var pinterest = ''; pinterest += ''; var linkedin = ''; linkedin += ''; var soundcloud = ''; soundcloud += ''; var telegram = ''; telegram += ''; if (item.indexOf('facebook') != -1) { socialWrapper.append(fb); } if (item.indexOf('twitter') != -1) { socialWrapper.append(twi); } if (item.indexOf('vk.com') != -1) { socialWrapper.append(vk); } if (item.indexOf('ok.ru') != -1) { socialWrapper.append(ok); } if (item.indexOf('behance') != -1) { socialWrapper.append(behance); } if (item.indexOf('vimeo') != -1) { socialWrapper.append(vimeo); } if (item.indexOf('youtube') != -1) { socialWrapper.append(youtube); } if (item.indexOf('instagram') != -1) { socialWrapper.append(instagram); } if (item.indexOf('pinterest') != -1) { socialWrapper.append(pinterest); } if (item.indexOf('linkedin') != -1) { socialWrapper.append(linkedin); } if (item.indexOf('soundcloud') != -1) { socialWrapper.append(soundcloud); } if (item.indexOf('telegram') != -1) { socialWrapper.append(telegram); } }
Лорен Грей, $2,6 млн
49,6 млн підписників
'; var twi = ''; twi += ''; var vk = ''; vk += ''; var ok = ''; ok += ''; var behance = ''; behance += ''; var vimeo = ''; vimeo += ''; var youtube = ''; youtube += ''; var instagram = ''; instagram += ''; var pinterest = ''; pinterest += ''; var linkedin = ''; linkedin += ''; var soundcloud = ''; soundcloud += ''; var telegram = ''; telegram += ''; if (item.indexOf('facebook') != -1) { socialWrapper.append(fb); } if (item.indexOf('twitter') != -1) { socialWrapper.append(twi); } if (item.indexOf('vk.com') != -1) { socialWrapper.append(vk); } if (item.indexOf('ok.ru') != -1) { socialWrapper.append(ok); } if (item.indexOf('behance') != -1) { socialWrapper.append(behance); } if (item.indexOf('vimeo') != -1) { socialWrapper.append(vimeo); } if (item.indexOf('youtube') != -1) { socialWrapper.append(youtube); } if (item.indexOf('instagram') != -1) { socialWrapper.append(instagram); } if (item.indexOf('pinterest') != -1) { socialWrapper.append(pinterest); } if (item.indexOf('linkedin') != -1) { socialWrapper.append(linkedin); } if (item.indexOf('soundcloud') != -1) { socialWrapper.append(soundcloud); } if (item.indexOf('telegram') != -1) { socialWrapper.append(telegram); } }
Джош Річардс, $1,5 млн
23,3 млн підписників
'; var twi = ''; twi += ''; var vk = ''; vk += ''; var ok = ''; ok += ''; var behance = ''; behance += ''; var vimeo = ''; vimeo += ''; var youtube = ''; youtube += ''; var instagram = ''; instagram += ''; var pinterest = ''; pinterest += ''; var linkedin = ''; linkedin += ''; var soundcloud = ''; soundcloud += ''; var telegram = ''; telegram += ''; if (item.indexOf('facebook') != -1) { socialWrapper.append(fb); } if (item.indexOf('twitter') != -1) { socialWrapper.append(twi); } if (item.indexOf('vk.com') != -1) { socialWrapper.append(vk); } if (item.indexOf('ok.ru') != -1) { socialWrapper.append(ok); } if (item.indexOf('behance') != -1) { socialWrapper.append(behance); } if (item.indexOf('vimeo') != -1) { socialWrapper.append(vimeo); } if (item.indexOf('youtube') != -1) { socialWrapper.append(youtube); } if (item.indexOf('instagram') != -1) { socialWrapper.append(instagram); } if (item.indexOf('pinterest') != -1) { socialWrapper.append(pinterest); } if (item.indexOf('linkedin') != -1) { socialWrapper.append(linkedin); } if (item.indexOf('soundcloud') != -1) { socialWrapper.append(soundcloud); } if (item.indexOf('telegram') != -1) { socialWrapper.append(telegram); } }
@joshrichards

You know it’s Saturday at Sway when there’s stripper poles @brycehall

♬ Shower - Becky G
Майкл Ле, $1,2 млн
42,3 млн підписників
'; var twi = ''; twi += ''; var vk = ''; vk += ''; var ok = ''; ok += ''; var behance = ''; behance += ''; var vimeo = ''; vimeo += ''; var youtube = ''; youtube += ''; var instagram = ''; instagram += ''; var pinterest = ''; pinterest += ''; var linkedin = ''; linkedin += ''; var soundcloud = ''; soundcloud += ''; var telegram = ''; telegram += ''; if (item.indexOf('facebook') != -1) { socialWrapper.append(fb); } if (item.indexOf('twitter') != -1) { socialWrapper.append(twi); } if (item.indexOf('vk.com') != -1) { socialWrapper.append(vk); } if (item.indexOf('ok.ru') != -1) { socialWrapper.append(ok); } if (item.indexOf('behance') != -1) { socialWrapper.append(behance); } if (item.indexOf('vimeo') != -1) { socialWrapper.append(vimeo); } if (item.indexOf('youtube') != -1) { socialWrapper.append(youtube); } if (item.indexOf('instagram') != -1) { socialWrapper.append(instagram); } if (item.indexOf('pinterest') != -1) { socialWrapper.append(pinterest); } if (item.indexOf('linkedin') != -1) { socialWrapper.append(linkedin); } if (item.indexOf('soundcloud') != -1) { socialWrapper.append(soundcloud); } if (item.indexOf('telegram') != -1) { socialWrapper.append(telegram); } }
@justmaiko

we finally got the whole shluv family in a performance???????? @bangenergy @bangenergy.ceo ##bangenergy

♬ original sound - royalfamilydancecrew
Спенсер Ікс, $1,2 млн
49,1 млн підписників
'; var twi = ''; twi += ''; var vk = ''; vk += ''; var ok = ''; ok += ''; var behance = ''; behance += ''; var vimeo = ''; vimeo += ''; var youtube = ''; youtube += ''; var instagram = ''; instagram += ''; var pinterest = ''; pinterest += ''; var linkedin = ''; linkedin += ''; var soundcloud = ''; soundcloud += ''; var telegram = ''; telegram += ''; if (item.indexOf('facebook') != -1) { socialWrapper.append(fb); } if (item.indexOf('twitter') != -1) { socialWrapper.append(twi); } if (item.indexOf('vk.com') != -1) { socialWrapper.append(vk); } if (item.indexOf('ok.ru') != -1) { socialWrapper.append(ok); } if (item.indexOf('behance') != -1) { socialWrapper.append(behance); } if (item.indexOf('vimeo') != -1) { socialWrapper.append(vimeo); } if (item.indexOf('youtube') != -1) { socialWrapper.append(youtube); } if (item.indexOf('instagram') != -1) { socialWrapper.append(instagram); } if (item.indexOf('pinterest') != -1) { socialWrapper.append(pinterest); } if (item.indexOf('linkedin') != -1) { socialWrapper.append(linkedin); } if (item.indexOf('soundcloud') != -1) { socialWrapper.append(soundcloud); } if (item.indexOf('telegram') != -1) { socialWrapper.append(telegram); } }
Зараз TikTok розвивається шаленими темпами. Це вже не просто соцмережа, це спосіб мислення нового покоління, яке виросло в Інтернеті.

Нещодавно власники платформи, компанія ByteDance, придбали сервіс Jukedeck, що створює музику під відео. За словами аналітиків, цей крок позбавить TikTok від проблем із правовласниками, котрі постійно підіймають вартість свого контенту для соцмережі. Крім того, компанія ByteDance планує запустити власний сервіс для стрімінгу та готується до випуску власного смартфона з набором заздалегідь встановлених додатків. Експерти прогнозують девайсу величезний успіх - принаймні у Китаї цей телефон буде дуже популярним.
Читайте також:
Автор: Вероніка Кордон