фото УНІАН

Після вибухів на складах в Бейруті 4 серпня громадськість звернула увагу на численні склади з аміаком, який без дотримання правил лежить на складах в Україні. Після найширшого медійного резонансу начальник Адміністрації порту "Південний" Максим Широков прибрав зі складів порту селітру, але разом з цим запустив на роботи з безпеки в порту непридатний буксир "Вітязь". Це безпосередньо наражає на небезпеку як портові підприємства, так і прилеглі населені пункти. Про це йдеться у колективному зверненні жителів села Нові Білярі.

Представники місцевої громади звертають увагу в.о. глави АМПУ Олександра Голодницького - прямого начальника Максима Широкова, главі Одеської облради Сергія Паращенка та інших посадових осіб на те, наскільки небезпечна ситуація склалася в порту з безпекою і обслуговуванням суден - газовозів, хімовозів і танкерів після призначення Широкова відповідальним за безпеку буксира "Витязь" - непридатного для таких робіт судна. У зверненні йдеться про те, що це безпосередньо може становити небезпеку як порту і його працівникам, так і оточуючим його населеним пунктам. У зв'язку з цим підписанти звернення вимагають провести службове розслідування і вжити всіх заходів для забезпечення безпеки порту і населених пунктів. У разі ж відсутності реакції жителі села збираються звертатися до президента, в РНБО, КМУ і клієнтів ОПЗ.

Звернення вже розглянули на засіданні виконкому Новобілярської сільради, підтримали його і зобов'язали сільського голову контролювати виконання рішення.

Відео дня

Жителі населених пунктів, що оточують порт Південний, чекають рішення глави АМПУ Олександра Голодницького, і від цього залежать подальші дії.

Нагадаємо, що після трагедії в Бейруті в порту Південний під відкритим небом виявили 10 тисяч тонн аміачної селітри, які зберігалися неналежним чином. Під тиском громадськості 8 вересня керівник Южненської філії Адміністрації морських портів України Максим Широков підписав дозвіл на роботу по забезпеченню пожежної безпеки в порту для буксира "Витязь", який в серпні був визнаний непридатним для виконання робіт профільною комісією, повідомляє Delo.UA.

Скандальності ситуації додає і участь компанії Аксон Шиппінг - об'єкт багатьох журналістських розслідувань. Вона афілійована з сім'єю Назаренка, якою управляють син і батько. Назаренко-старший раніше керував ОПЗ, а тепер намагається надавати колишньому роботодавцю послуги з буксирування.

Аксон Шиппінг за безцінь взяв в оренду "Витязь" у державного порту Усть-Дунайський, де він експлуатувався більше 30 років. Навіть візуально буксир виглядає непридатним для звичайного швартування, не кажучи вже про забезпечення пожежної безпеки. Про це ж свідчать і висновки комісії Адміністрації Морських Портів України. В офіційному звіті зазначено, що на судні виявлені грубі порушення як навичок екіпажу, так і технічного стану буксира. Крім того, комісія встановила, що потужність "Витязя" - всього лише 2500 л.с., тоді як мінімальна потужність для обслуговування газовозів і хімовозів повинна складати 3800 л.с.. За підсумком перевірки "Витязя" комісія не рекомендувала його до використання для обслуговування газовозів і хімовозів.

Проте 8 вересня начальник Адміністрації порту "Південний" Максим Широков підписав документ, який дає дозвіл на роботу "Витязю". Документом зазначено "визначити з дати підписання цього розпорядження буксир "Вітязь" (ІМО 8724121) ТОВ "Аксон Шипинг" судном безпеки (забезпечення) безпечної стоянки суден-газовозів і хімовозів біля причалів №3,4 АМП "Південний".

Рішення чиновника викликало скандал, і ЗМІ, розслідуючи мотиваціюМаксима Широкова, вказали на існування "тіньового кабінету" групи чиновників і політиків: Юрія Кисіля, голови Комітету Верховної Ради з питань транспорту та інфраструктури, і Бориса Козиря, народного депутата Верховної Ради минулого скликання, а також колишнім (2013-2014) помічником міністра інфраструктури. Також в схемі бере участь і Олексій Кошин - екс-співробітник СБУ і заступник голови АМПУ.

Використання "Витязя" привело до такого суспільного резонансу, який вимагає включення в рішення проблеми не тільки місцевих чиновників, а й вищих органів влади