Європейські регулятори аналізують електронні аукціони / Ілюстрація REUTERS

Тактика, яку Google та інші великі гравці ринку онлайн-реклами використовують в ході аукціонів цифрової реклами, порушує законодавство Європейського Союзу про захист конфіденційних даних.

Про це йдеться у внутрішньому звіті слідчих бельгійського регулятора, що відповідає за захист приватних даних, повідомляє The Wall Street Journal.

Читайте такожGoogle посилює правила для розробників додатків

Відео дня

У чому суть претензії

Європейські регулятори аналізують електронні аукціони, які відбуваються за мілісекунди, щоб визначити, яка реклама висвічується при завантаженні сторінки в Інтернеті. У цей момент сотні потенційних учасників можуть отримати інформацію про користувача, включаючи місцезнаходження, дату народження та пошукові запити.

Згідно зі звітом регулятора, цей процес являє собою незаконну передачу даних в рамках загального регламенту про захист даних (GDPR) Євросоюзу.

Доповідь зосереджена на європейському підрозділі Interactive Advertising Bureau, торгової асоціації в області онлайн-реклами. За словами слідчих Асоціація несе відповідальність за те, як її члени купують, продають і використовують дані фізичних осіб в ході торгових операцій з рекламою.

Оскільки штаб-квартира Асоціації знаходиться в Бельгії, IAB Europe підпадає під бельгійську юрисдикцію. Відзначається, що якщо цю позицію підтримають інші регулятори ЄС в області захисту персональних даних, бельгійський регулятор отримає можливість контролювати процес проведення рекламних аукціонів в ЄС.

Попередні розслідування проти Google

  • У 2017 році Єврокомісія визнала Google винною в маніпулюванні пошуковою видачею з метою просування власних інтернет-сервісів і призначила штраф в €2,42 млрд. 
  • Потім у 2018 році Єврокомісія оштрафувала Googlе на рекордну суму в €4,34 млрд за зловживання домінуючим становищем Android. Обидва штрафи оскаржувалися Google в Європейському суді загальної юрисдикції.
  • На початку 2019 року Google оштрафували в Європі на €1,49 млрд за блокування конкуруючих рекламодавців.
  • У травні 2019 року індійське антимонопольне відомство ініціювало перевірку Google, щоб виявити можливі зловживання, пов'язані з Android.
  • Також питання до Google з'явилися й у антимонопольних органів Італії.
  • 1 жовтня 2020 року Китай заявив про початок антимонопольного розслідування щодо Google через операційну систему Android.