Дві баржі можуть замінити 250 фур / фото УНІАН

Значно розвантажити автомобільні дороги та залізницю можна завдяки переорієнтуванню частини вантажів на річкові види транспорту.

Про це в інтерв'ю УНІАН розповів голова підкомітету з питань річкового транспорту Комітету Верховної Ради з питань транспорту та інфраструктури, ідеолог і один із авторів законопроекту про внутрішній водний транспорт (№1182-1-д) Артем Ковальов.

За його словами, дві баржі можуть замінити 250 фур, що також знизить витрати на ремонт доріг на один мільярд гривень за 4 роки.

Відео дня

"Переорієнтувавши великогабаритні вантажі на річку, ми значно розвантажимо наші дороги. Наприклад, дві баржі зможуть замінити 250 фур. І, як наслідок, буде суттєва економія на ремонтах доріг - 1 мільйон тонн вантажів, перевезеного по річці, економить 1 мільярд гривень на ремонтах доріг протягом чотирьох років", - сказав Ковальов.

За його словами, вантажоперевезення автотранспортом зараз вигідні тільки завдяки значному перевантаженню фур.

"Чому зараз всі вантажі найбільш активно перевозяться автомобільними дорогами? Тому що, з одного боку, купити фуру набагато дешевше, ніж купити баржу, побудувати термінал або елеватор. Але, з іншого боку, ми розуміємо, що зараз автотранспорт вигідний лише з однієї причини: фури їздять з істотним перевантаженням. І якщо врегулювати це питання і змусити перевізників возити вантажі за правилами, то рентабельність внутрішніх автоперевезень впаде драматично", - сказав Ковальов.

Читайте також"17-18 мільярдів гривень на рік": ідеолог законопроекту про водний транспорт нардеп Ковальов розповів про вигоди від його ухвалення

При цьому, якщо автоперевізники будуть їздити без перевантаження, то для перевезення одного й того ж обсягу товарів знадобитися більше автомобілів або рейсів. "Так що простоювати ніхто не буде, але річка забере надлишок цих вантажів", - зазначив він.

Що стосується залізничного сполучення Ковальов зазначив, що на цьому ринку зараз встановлені занижені тарифи для певних гравців, а для людей зі сторони знайти вільні вагони і локомотиви для перевезення вантажу вкрай складно.

Нардеп не вважає, що річкові перевезення завдадуть удару по автомобільних або залізничних.

"Я не вважаю, що розвиток річкових перевезень завдасть удару по інших перевізниках. Це дасть можливість бізнесу отримати дешевшу логістику. Розвиток річкової логістики також істотно поліпшить екологічну ситуацію", - зазначив Ковальов.

Повну версію інтерв'ю з головою Підкомітету з питань річкового транспорту Комітету Верховної Ради з питань транспорту та інфраструктури Артемом Ковальовим читайте на сайті УНІАН.