Глобальне вимирання пришвидшується / naked-science.ru

Згідно з дослідженням, опублікованим в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences, тиск з боку людства включно з торгівлею дикими тваринами і знищення місць їхнього природного проживання зробив великий внесок у вимирання сотень видів. При цьому багато інших тварин опиняються на межі зникнення.

Про це пише Newsweek, додаючи, що серед авторів дослідження - біолог зі Стенфордського університету Пол Ерліх. Він брав участь в дослідженні в 2015 році, яке встановило початок шостого масового вимирання на Землі. Тепер Ерліх і колеги застерігають, що цей процес, спричинений людством, "дуже вірогідно пришвидшується". Це призводить до деградації життєво важливих екосистем й краху біологічного різноманіття.

Читайте такожЗемля після вимирання: крокодили можуть успадкувати планету через стійкість до зміни клімату

"Нинішнє шосте масове вимирання може бути найбільш серйозною екологічною загрозою для збереження цивілізації через свою незворотність. Тисячі популяцій критично загрожених хребетних видів тварин були втрачені за століття. Це вказує на те, що шосте масове вимирання спричинене людьми і пришвидшується", - сказав Ерліх.

"Пришвидшення кризи вимирання безсумнівне, тому що кількість людей на планеті зростає разом з рівнем споживання. На додачу види - сполучні ланки екосистем. І коли вони випадають, види, з якими вони контактують, теж зникають. В регіонах, де зникнення видів концентроване, відбувається крах регіонального біологічного різноманіття", - додав він.

В своєму дослідженні вчені хотіли пролити нове світло на кризу вимирання, проаналізувавши 29400 видів хребетних тварин, які живуть на суходолі, з метою визначити, які з них на межі зникнення. Для цього автори вирішили, що істоти будуть вважатися на межі вимирання, якщо їхня глобальна популяція складає менше тисячі особин. Вчені виявили, що 515 видів хребетних відповідають цьому критерію і можуть зникнути впродовж наступних 20 років. Для порівняння, вчені вказують на те, що 543 наземних видів вимерли за все 20 століття. Також вчені виявили, що з 515 видів, які зараз на межі вимирання, майже половина представлена на Землі менш ніж 250 особинами. Більшість цих істот живуть в тропічних і субтропічних регіонах, на які сильно вплинули люди.