Стали відомі обставини, які призвели до трагедії Ан-26 / фото facebook.com/olexiykucher.kh

Двигуни літака Ан-26Ш, який зазнав аварії під Харковом, були вкрай зношені. Ремонт двигуна, що відмовив під час польоту, останній раз проводився у 1990 році. Проте, в червні йому продовжили ресурс.

Читайте такожНазвана одна з ключових версій авіакатастрофи Ан-26

Про це у своєму Facebook розповів журналіст Юрій Бутусов. За його словами, обставини загибелі 26 льотчиків на борту курсантського Ан-26 в Чугуєві розкрили серйозні проблеми в порядку експлуатації та забезпеченні безпеки літака.

Відео дня

Так, 25 вересня Ан-26 здійснив успішно п'ять вильотів, катастрофа сталася в шостому. Згідно з доповіддю командира корабля Богдана Кишені, майже відразу після зльоту, за 7 хвилин до катастрофи, вийшов з ладу датчик ВКМ - вимірювач крутного моменту лівого двигуна, що і призвело до аварії при спробі аварійної посадки.

Журналіст посилається на офіційний висновок щодо стану двигунів літака від джерел в ДП "Антонов", яке з 10 до 20 серпня 2020-го року виконувало роботи з продовження ресурсу літака, і підготувало Акт дослідження.

"Двигун АІ-24Вт № Н474ВТ128 був виготовлений 30.12.1977 року. Капітальний ремонт двигун проходив в 1990 році, і термін служби двигуна після цього капремонту був встановлений в 13 років і 1750 льотних годин. Таким чином, у 2003-му році двигун підлягав ремонту або заміні згідно з регламентом. Однак на Червень 2020-го двигун напрацював після капремонту 2339 льотних годин - на 589 годин більше, ніж допустимий після капремонту максимум! Простіше кажучи, двигун був зношений, а його експлуатація була ризикованою справою", - стверджує Бутусов.

За його словами, в червні був проведений плановий огляд двигуна з метою чергового продовження ресурсу.

"Ресурс двигуна Ан-26 з бортовим номером 76 був продовжений фахівцями заводу "Мотор Січ" до 5 червня 2021-го року і 2550 льотних годин. Тобто на 800 годин більше, ніж було покладено за  документами по експлуатації в СРСР! Чому замість капремонту двигуну продовжили ресурс?",- задається питанням журналіст.

Як зазначає Бутусов, багато років Міноборони економило і укладало контракт на продовження ресурсу двигунів.

"Тобто приїжджали фахівці заводу "Мотор Січ", перевіряли стан двигуна, і виносили рішення - придатний. Такий типовий "російський"авось". Техніка ж надійна, ну що з нею станеться, ну адже літає поки, так? Головне, що знаходяться такі директори та інженери на авіазаводах "Антонова" і "Мотор Січ", які своїми підписами і папірцями прикривають військове начальство на випадок катастрофи. Та тільки ніщо не вічне, і метал втомлюється, і саме тому створені норми і правила експлуатації двигунів, проводяться капітальні ремонти, щоб виключити випадковості і забезпечити безпеку», - вказує він.

Журналіст констатує, що злочинна традиція робити ремонт на папері призвела до трагедії. Проблеми могли виникнути і з другим двигуном літака, який знаходився в такому ж зношеному стані.

«26 українських льотчиків загинули значною мірою в результаті байдужості, непрофесійної організації, пофігізму, нестачі фінансування навіть для виконання базових вимог безпеки. І за це треба тримати відповідь високим керівникам», - зазначає він.

"Совкове" ставлення до людей в армії зберігається, а ціна показухи - низки трун молодих людей, які пішли в небо з благородними цілями захищати свою країну, пішли назавжди...",- підсумовує Бутусов.

Авіакатастрофа під Харковом

  • Увечері 25 вересня в Харківській області на 530 км траси Київ-Харків поруч з дорогою впав військовий літак Ан-26 і відразу загорівся.
  • На борту були члени екіпажу, курсанти та офіцери Харківського університету Повітряних сил ЗСУ ім. Кожедуба - всього 27 осіб. 
  • В результаті катастрофи загинули 25 осіб, 1 курсант 26 вересня помер після госпіталізації і ще один з травмами знаходиться в лікарні.
  • За інформацією СБУ, командир екіпажу літака Ан-26 перед катастрофою доповів про відмову лівого двигуна і зробив запит піти на посадку.
  • Міністр оборони Андрій Таран заявив, що літак Ан-26, швидше за все, зачепився крилом за землю.
  • Слідчі ДБР розглядають чотири версії катастрофи військового літака Ан-26 в Харківській області.