Україна опинилася на першому місці щодо поширення корупції серед 41 країни світу - дослідження Ernst & Young

17:05, 10 квітня 2017

Київ. 10 квітня. УНІАН. 88% зі ста опитаних респондентів – членів рад директорів, керівників вищої та середньої ланки українських компаній різних розмірів і з різних галузей – сказали, що в Україні широко поширені хабарництво і корупція.

Про це свідчать результати дослідження Ipsos MORI, зробленого на замовлення компанії Ernst & Young.

На другому місці опинився Кіпр (так вважають 82% респондентів), далі – Греція і Словаччина (по 81%), Хорватія, Кенія та Південна Африка (по 79%), Угорщина та Індія (по 78%). Замикає першу десятку Єгипет (75%).

Найнижчий рівень поширення корупції визначено у Данії (6%), Норвегії (10%), Фінляндії (16%), Швейцарії та Швеції (по 18%) та в Омані (19%). У РФ рівень поширення корупції склав 66%.

Також у компанії Ernst & Young повідомили, що незважаючи на певний прогрес в боротьбі з хабарництвом і корупцією в Європі, на Близькому Сході, в Індії та Африці (EMEIA), 51% респондентів, які брали участь в міжнародному дослідженні EY, присвяченому ризикам шахрайства в 2017 році (EY Fraud Survey), досі вважають цю проблему актуальною. 27% опитаних заявляють, що в бізнес-середовищі їхніх країн хабарництво є прийнятним засобом для отримання контрактів, включаючи 14% респондентів із Західної Європи.

Також сказано, що 77% членів ради директорів або управлінців вищої ланки вважають, що можна виправдати неетичну поведінку, якщо це допоможе бізнесу вижити. Тільки 21% респондентів знають, що в їхніх компаніях є гарячі лінії для повідомлення про неетичну поведінку.

«Незважаючи на позитивні зрушення в деяких країнах з економікою, що розвивається, більше половини (51%) респондентів в EMEIA досі сприймають хабарництво та корупцію як серйозну проблему. Крім того, є тривожні свідчення того, що керівники вищої ланки не готові брати на себе відповідальність за вирішення цих проблем, що може негативно вплинути на роботу молодшого покоління», - заявив лідер напряму послуг у сфері розслідування шахрайства та сприяння у спірних ситуаціях Джим МакКеррі.

«Компанії повинні вжити заходів для створення культури, в якій співробітники будуть зацікавлені в тому, щоб діяти етично. Програми навчання та підвищення обізнаності можуть зіграти важливу роль у роз'ясненні наслідків шахрайства та корупції, мотивуючи персонал повідомляти про випадки неетичної поведінки», - додав він.

Компанія Ipsos MORI, що займається міжнародними ринковими дослідженнями, провела дослідження у період з листопада 2016 року по січень 2017 року на замовлення EY. Під час дослідження було проведено 4100 інтерв'ю в 41 країні регіону EMEIA. Інтерв'ю проводилися на рідних мовах респондентів в режимі онлайн або при особистих зустрічах. Серед респондентів – члени рад директорів, керівники середньої і вищої ланки, а також інші співробітники, що представляють компанії різних розмірів і з різних галузей. Дослідження проводилося і в Україні, де було опитано 100 співробітників компаній. Під час дослідження Україна була віднесена до ринків, що розвиваються.