Адміністрація морпортів: У порту «Чорноморськ» блокується доступ до причалів через конфлікт двох операторів

22:05, 30 січня 2017

Одеса. 30 січня. УНІАН. У морському торговельному порту «Чорноморськ» (Одеська область) блокується доступ до причалів через конфлікт двох операторів.

Як повідомили УНІАН в Іллічівському філіалі державного підприємства «Адміністрація морських портів України», наразі в порту відбувається конфлікт між двома портовими операторами - ДП МТП «Чорноморськ» (колишній Іллічівський порт) і ТОВ «Транс-Сервіс».

«Результатом конфлікту стало блокування з боку держпідприємства «Морський торговельний порт «Чорноморськ» доступу до причалів», - повідомили в адміністрації.

Як пояснив УНІАН представник порту, судовий спір, пов'язаний з під'їзними шляхами до причалів, триває приблизно півроку.

«Перехід конфлікту між ДП МТП «Чорноморськ» і ТОВ «Транс-Сервіс» із судової площини в публічну стався 25-26 січня, коли керівництво ДП МТП «Чорноморськ» зробило першу спробу блокування автошляхів з використанням автомашин та іншої техніки, що спричинило зупинку вантажно-розвантажувальних робіт судна RAEDA», - повідомили в адміністрації. Зазначається, що «Чорноморськ» раніше передав в оренду «Транс-Сервісу» свої перевантажувачі і складські майданчики, в результаті чого у порту перебуває лише одне судно під обробкою, робочі «у простої», у зв'язку з чим вантажні роботи й виконуються зазначеним ТОВ.

За фактом блокування доступу до причалу до адміністрації порту надійшли звернення з боку ТОВ «Транс-Сервіс» як портового оператора, експедитора вантажу - компанії «Мар Шиппінг», і ПАТ «Іллічівськзовніштранс» - перевізника вантажу, які заявляють про зрив вантажно-розвантажувальних робіт судна RAEDA і можливі претензії, пов'язані з простоєм судна.

В адміністрації стверджують, що вжили всіх можливих заходів щодо запобігання зупинці роботи транспортного вузла морського порту і щодо мирного врегулювання спору. Зокрема, з усіма портовими операторами укладено однотипні договору на доступ до причалів порту (за якими, портовим операторам забороняється блокувати доступ один одному до причалів), на раді порту затверджено й оприлюднено схему організації руху великовантажного транспорту по території порту. Крім того, з ПАТ «Іллічівськзовніштранс», транспорт якого були спроби заблокувати при прямуванні його до причалу, укладено договір на використання інфраструктури порту, який передбачає, зокрема, внесення плати за організацію руху транспорту, а також узгоджено технологічну схему проїзду автотранспорту по території порту.

«Будь-які дії посадових осіб, незалежно від форми власності підприємств, щодо блокування роботи транспортного вузла порту «Чорноморськ», в тому числі щодо обмеження доступу до причалів порту та інших стратегічних об'єктів інфраструктури, є незаконними. І за фактом будь-яких спроб заблокувати діяльність порту будуть подані відповідні заяви в правоохоронні органи», - наголосили в Іллічівському філіалі АМПУ.

Адміністрація порту закликає сторони конфлікту вирішувати спори виключно шляхом переговорів або в судовому порядку, щоб це не позначалося на фінансовому результаті роботи порту і не шкодило іміджу й авторитету держпідприємстві в очах судновласників, вантажовласників та інвесторів.

Як повідомляв УНІАН, Іллічівський морський торговий порт (Одеська обл.) у 2016 році знизив перевалку вантажів на 5,9% - майже до 16,28 млн тонн.

Держпідприємство «Іллічівський морський торговий порт» – універсальний міжнародний порт, один з найбільших на Чорному морі. На підприємстві діють спеціалізовані термінали і комплекси, які дають змогу перевантажувати наливні, навалочні та генеральні вантажі. 29 причалів порту здатні приймати судна вантажопідйомністю до 100 тис. тонн.