«Укрзалізниця» оцінює збитки від корупційних схем у компанії в понад 1 млрд грн (доповнена)

19:50, 25 січня 2017

Новина доповнена після 3-го абзацу коментарем міністра інфраструктури Володимира Омеляна та довідковою інформацією.

Київ. 25 січня. УНІАН. Публічна акціонерна компанія «Укрзалізниця» оцінює збитки від корупційних схем на підприємстві в суму понад 1 млрд грн.

Про це повідомив голова правління компанії Войцех Балчун на засіданні Кабінету міністрів.

«Сума завданих збитків від корупційної діяльності оцінюється нами у понад 1 млрд грн», - сказав він.

Також Балчун повідомив про економію на суму близько 500 млн грн завдяки проведеним торік тендерам через майданчик електронних держзакупівель Prozorro.

Крім того, глава правління «Укрзалізниці» прозвітував про проведенні понад 70 службових перевірок на предмет виявлення розкрадань та інших корупційних явищ, із них матеріали 31 перевірки були направлені в правоохоронні органи.

У свою чергу, міністр інфраструктури Володимир Омелян, який також був присутній на засіданні уряду, зазначив, що Мінінфраструктури з самого початку реформи «Укрзалізниці» виступало за корпоратизацію компанії, тоді як у цьому напрямку міністр констатував відсутність будь-яких дій із боку менеджменту в 2016 році.

«З корпоратизації у нас, на жаль, нічого не відбулося за 2016 рік. Наприкінці 2015 року ми оголосили, що 2016 рік має стати локомотивом української економіки, саме з цією метою було піднято тарифи на залізничні перевезення на 15%, але, на жаль, цього не сталося», - зазначив очільник Мінінфраструктури.

Він також висловив здивування розміщенням замовлень «Укрзалізниці» на Дарницькому вагоноремонтному заводі на 3 млрд грн, у той час як компанія має свої власні вагоноремонтні та вагонобудівні заводи, потужності яких дозволяють виготовити рухомий склад із мінімальними витратами.

«Для мене дуже дивно розміщення замовлень через Дарницький завод на 3 млрд грн, у той час, коли «Укрзалізниця» має три власних заводи, на яких вона може побудувати вагони просто закупивши метал та інші деталі, але цього нічого немає, ми просто замовляємо у приватного сектора», - обурився міністр.

Крім того, він повідомив про невдалі переговори «Укрзалізниці» з німецьким держбанком KfW щодо можливого відкриття компанії кредитної лінії на 60 млн євро.

«Як результат нерозумних дій, «Укрзалізниця» втратила кредит німецького банку KfW на 60 млн євро, кожна кредитна лінія підписується болісно. «Укрзалізниця» протягом останніх двох місяців провалила справи в судах на близько 2 млрд грн, за це має хтось відповідати. Із зовнішньої та внутрішньої заборгованості компанії також дуже багато питань», - розкритикував роботу менеджменту компанії міністр.

Як повідомляв УНІАН, раніше Кабінет міністрів України ухвалив рішення про підпорядкування державного оператора залізниць компанії «Укрзалізниця» безпосередньо уряду, що дозволить виключити ситуації перетворення компанії на заручницю особистих відносин і амбіцій чиновників різних рангів. Рішення уряду стало підсумком розгорнутої дискусії між міністром інфраструктури Володимиром Омеляном і керівництвом «Укрзалізниці» - Войцехом Балчуном і головою наглядової ради компанії Євгеном Кравцовим.