Кабмін прийняв рішення про підпорядкування «Укрзалізниці» уряду, компанія більше не буде заручником особистих відносин і амбіцій - Гройсман (доповнена)

14:39, 25 січня 2017

Новина доповнена після 2-го абзацу

Київ. 25 січня. УНІАН. Кабінет міністрів України прийняв рішення про підпорядкування державного оператора залізниць - компанії «Укрзалізниця» безпосередньо уряду, що дозволить виключити ситуації перетворення компанії на заручницю особистих відносин і амбіцій чиновників різних рангів. Про це повідомив прем'єр-міністр України Володимир Гройсман під час засідання уряду.

«Уряд прийняв рішення, і я його підпишу, - сказав Гройсман. - Я буду підтримувати розвиток «Укрзалізниці», буду підтримувати закупівлю нових вагонів, нових локомотивів, нових сервісів для пасажирів».

Повідомлення прем'єра стало підсумковим у дискусії, що розгорнулася на засіданні уряду між керівництвом «Укрзалізниці» - Войцехом Балчуном і головою наглядової ради «Укрзалізниці» Євгеном Кравцовим і міністром інфраструктури Володимиром Омеляном.

Балчун і Кравцов представили плани розвитку компанії на 2017 рік, а також досягнення 2016 року. Зокрема, за словами Кравцова, саме у 2016 році «Укрзалізниці» вдалося повернутися до позитивної динаміки розвитку та подолати виробничу кризу 2014-2015 років. Компанія отримала прибуток, і в 2017 році запланувала масштабні інвестиції в оновлення рухомого складу та капітальні ремонти колії.

У свою чергу Балчун повідомив, що компанія оцінює збитки від корупційних схем, які існували на підприємстві, в суму понад 1 млрд грн. Однак, незважаючи на цей негатив, компанія має намір наростити прибуток, який за підсумками 2016 року перевищив 300 млн грн, а також запустити сполучення із Польщею, Австрією і Болгарією. «Інвестиції в 2017 році в рухомий склад та інфраструктуру ми плануємо на рівні 27,5 млрд грн, що в 4,5 разу більше, ніж у 2016 році... Передбачаємо, що цей рік буде прибутковим, незважаючи на такі інвестиції, і якщо ми виконаємо цю інвестпрограму, то направимо 13 млрд грн на закупівлі у вітчизняних товаровиробників, а це створення або збереження 10 тисяч робочих місць», - сказав Балчун.

Своєю чергою міністр Омелян наголосив, що, поряд з планами, є й невирішені проблеми. «У нас змінюються особи на потоках, але я бачу, що цей потік не вичерпується. Я бачу чітко, що навіть задекларована на сьогодні керівником «Укрзалізниці" (Войцехом - УНІАН) Балчуном економія 7 млрд грн, яка повинна була бути за рахунок зниження корупційного ресурсу - насправді не дає ніякого результату. І ці показники - це теж відвертий блеф і перекручування звітності, коли ми маємо маніпуляцію цифрами, коли ми мали збитки у 2015 році в 16 млрд грн, а за підсумками 2016 року - прибуток 300 млн грн», - зазначив міністр.

У ході засідання уряду Омелян також заявив, що кадрова політика керівництва «Укрзалізниці» викликає питання, оскільки на відповідальні посади призначаються кандидати з неоднозначною репутацією. Крім того, міністр акцентував на значному скороченні в 2016 році обсягів вантажоперевезень та транзиту, а також передав інформацію про нібито зловживання в державній компанії прем'єр-міністру Гройсману.

Прем’єр, у свою чергу, запропонував передати ці матеріали до НАБУ - для винесення оцінки та подальших процесуальних висновків, якщо вони будуть. Він зазначив, що кожна дія керівництва «Укрзалізниці» має бути прозорою і спрямованою на розвиток компанії, яка є одним з найбільших держхолдингів. «Представлений план розвитку «Укрзалізниці» на 2017 рік є реальним. Очевидно, що за 25 років незалежності було лише кілька років, коли «Укрзалізниця» розвивалася, але в іншому, як правило, компанія була годівницею, - сказав Гройсман. - Я б хотів підтримати розвиток «Укрзалізниці». Це одна з найбільших держкомпаній, і важливо, щоб кожна дія менеджменту була прозорою».

При цьому Гройсман підкреслив, що більше не допустить ситуацій, коли особисті відносини превалювали над державними рішеннями. Він нагадав, що нинішній керівник «Укрзалізниці», на відміну від міністра інфраструктури, має досвід роботи у найбільших транспортних компаніях і працює в Україні трохи менше за рік, намагаючись розв’язати проблеми, які накопичувалися десятиліттями.

«Укрзалізниця» є публічним акціонерним товариством, 100% акцій якого належать державі. Компанія входить до переліку держпідприємств, які не підлягають приватизації. Українська залізниця забезпечує 82% вантажних і близько 50% пасажирських перевезень, що здійснюються усіма видами транспорту. За обсягами вантажних перевезень українська залізниця займає четверте місце на Євразійському континенті, поступаючись тільки залізницям Китаю, Росії та Індії.