«Київенерго» пояснює завищені рахунки за теплову енергію недосконалим законодавством

13:52, 20 січня 2017

Київ. 20 січня. УНІАН. Енергогенеруюча компанія «Київенерго», яка постачає теплову та електричну енергію споживачам столиці України, пояснює високі рахунки за опалення для будинків з будинковим приладом обліку теплової енергії недосконалим законодавством, яке не дозволяє справедливо враховувати енергію, спожиту мешканцями.

Про це на прес-конференції повідомив комерційний директор "Київенерго" Євген Бушма.

За його словами, мешканці багатоквартирних будинків, які встановили квартирні прилади обліку тепла, мають своєчасно передавати показання своїх лічильників теплопостачальній компанії для коректного розподілу спожитого тепла кожною квартирою, однак це не завжди відбувається. Крім того, сказав Бушма, законодавство ніяк не зобов'язує споживачів передавати свої показання, через що потерпають сусіди, у яких немає квартирного лічильника, оскільки спожите тепло квартирами з лічильниками, які не передали свідчення, розподіляється на квартири без лічильників.

«Приклад, який дуже яскраво відобразив цю проблему: в конкретному будинку 84 квартири спожили 157 Гкал, якщо розкидати на кожну квартиру це 1,7-1,8 Гкал на квартиру, що достатньо адекватна кількість тепла, оскільки конкретно в цьому випадку площа квартири 123 кв. м. В даному будинку 67 квартир із 84 обладнані квартирними лічильниками, 18 квартир не обладнані. У рахунках за грудень 50 квартир із 67 передають показання лічильників і їм йдуть нарахування за цими лічильниками. А 17 квартир дані не передали, тому в цьому випадку у людини без квартирного лічильника за листопад був рахунок 4,5 тис. грн, а за грудень вже 9 тис. грн. Тому що, ті 17 квартир не передали показання лічильників», - сказав Бушма.

Присутня на прес-конференції Ольга Ієвлева, директор із правового забезпечення АК «Київенерго», пояснила цю проблему недосконалим законодавством.

«Ми просимо людей передавати показання, оскільки, на жаль, існує недосконале нормативне регулювання. Коли ми перейшли на прямі договори, ми виявили, що для споживачів є норми, які дійсно дискредитуючі», - сказала Ієвлева.

Вона зазначила, що компанія неодноразово наполягала під час зустрічей із законодавчою і виконавчою владою на необхідності внесення змін до законодавства. «Для того щоб пояснити, що нам потрібно змінити законодавство, щоб у таких випадках надати право всім теплопостачальним компаніям країни нараховувати за нормами споживачеві, який не передав показання приладу обліку, а потім, коли він передасть показання, робити перерахунок», - сказала вона, відзначивши, що згідно з діючими нормами і правилами теплопостачальна компанія не має права виставляти рахунок для квартири, де встановлений лічильник, ні за нормою, ні за усередненим показником, а зобов'язана розподіляти спожиті гігакалорії на квартири, де немає лічильника.

На питання журналістів, чи означає це, що споживач з лічильником, який не передав показання, може не платити, Ієвлева відповіла, що, на жаль, так.

«Правила передбачають обов'язок споживача зняти показання. Не передбачають обов'язку їх передавати... Правила передбачають розрахунковий календарний місяць за фактичними показниками, якщо фактичних показників немає - отже квартира спожила нуль», - сказала вона.

Як повідомляв УНІАН, у листопаді 2016 року прем'єр-міністр Володимир Гройсман ініціював проведення розслідування діяльності та притягнення до кримінальної відповідальності компаній-постачальників комунальних послуг за виставлені громадянам завищені рахунки за надання цих послуг. Про це він заявив на засіданні Кабміну після того, як було заслухано доповідь про те, що «Київенерго» виставило високі рахунки жителям Києва за послуги з централізованого опалення та гарячого водопостачання.

У свою чергу в компанії заявили, що всі нарахування були зроблені згідно з постановою Кабміну, яка прив'язала вартість опалення до температури повітря та тривалості опалювального періоду. Також комерційний директор "Київенерго" Євген Бушма попереджав, що платіжки в 1,5-2 тис. грн, які в середині листопада отримали багато жителів Києва, можуть ще зрости в майбутньому.

В середині січня цього року багато жителів столиці отримали квитанції з високими рахунками (за оцінками споживачів) на оплату послуги з централізованого опалення від компанії «Київенерго», що стало причиною запитань від народних депутатів на адресу Кабміну.