Російський Ту-154 розбився над Чорним морем через помилки пілотів і перевантаження - ЗМІ

10:30, 10 січня 2017

Москва. 10 січня. УНІАН. Експерти Міноборони РФ дійшли висновку, що літак Ту-154 розбився над Чорним морем 25 грудня через помилки другого пілота, який переплутав важелі управління, а також низьку висоту і перевантаження.

Про це повідомляє російське видання Life з посиланням на свої джерела.

Зокрема, зазначається, що після повного розшифрування чорних ящиків літака, який розбився наприкінці грудня 2016 року в акваторії Сочі Ту-154 - параметричного і мовного, - експерти фактично вже точно можуть назвати причини авіакатастрофи.

На думку фахівців, літак з пасажирами зазнав аварії в результаті кількох факторів: борт відправився в останній рейс перевантаженим, а другий пілот Олександр Ровенський на зльоті переплутав важелі управління шасі з закрилками. Коли екіпаж помітив помилку, було вже пізно: важкому Ту-154 просто не вистачило висоти для рятівного маневру, тому він ударився об воду хвостовою частиною фюзеляжу і розсипався.

Як з'ясувалося, ситуацію посилило перевантаження Ту-154. У багажному відсіку все було заповнено вщент. Хвостову частину літака потягнуло вниз. Врятувати машину було неможливо: не вистачало швидкості й висоти. Хвостова частина першою торкнулася води, а потім Ту-154 на великій швидкості вдарився об море правим крилом і зруйнувався.

За словами джерела, нештатна ситуація стала цілковитою несподіванкою для екіпажу: в перші секунди командир літака 35-річний майор Роман Волков і другий пілот Олександр Ровенський розгубилися, однак швидко опанували себе і до останніх секунд намагалися врятувати літак.

Крім цього видання повідомляє, що ще одним чинником катастрофи Ту-154 в Сочі могла стати відсутність у командира корабля і другого пілота достатніх знань, як діяти в екстремальній ситуації.

«Швидше за все, ні командир літака Роман Волков, ні другий пілот Олександр Ровенський, які закінчили військові училища на початку нульових років, не проходили спеціальної льотної підготовки», - сказало джерело.

За його словами, якби пілоти пройшли спеціальну підготовку пілотування в екстремальних ситуаціях у Липецькому авіацентрі перепідготовки військових пілотів або в ЛІІ імені Громова, то, можливо, катастрофи можна було б уникнути.

Крім того, інженери Науково-дослідного центру експлуатації та ремонту авіатехніки Міноборони в Люберцях не виключають, що, коли екіпаж спробував розвернути машину, щоб дотягнути до землі, у нього був хороший шанс на порятунок, якби не перевантаження.

«Це був чи не останній виліт цивільного борту до Сирії, і родичі й товариші по службі військових, які перебувають у відрядженні, могли переконати керівництво аеродрому і екіпаж взяти на борт зайве. А під час польоту і після посадки в Сочі вантаж могло розтрясти. Під час зльоту з Сочі вантаж перемістився у хвостову частину лайнера, і машину в позаштатній ситуації з закрилками потягнуло вниз», - повідомило джерело.

Джерело: https://life.ru/t/%D1%80%D0%B0%D1%81%D1%81%D0%BB%D0%B5%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F/957061/zaghadka_krushieniia_tu-154_raskryta

Як повідомляв УНІАН, катастрофа Ту-154 сталася 25 грудня минулого року о 5:40 ранку за 1,7 кілометра від узбережжя Сочі. Борт Міноборони летів до сирійського Хмейміма з аеродрому Чкаловський, а в Сочі він лише дозаправлявся. На борту лайнера перебувало 92 особи, всі вони загинули. Через кілька хвилин після відриву від смуги літак пропав з екранів радарів.