NASA

Астрономи виявили велетенську планету на орбіті білого карлика - невеликого і щільного утворення, яким стають зірки, коли вичерпають своє ядерне паливо.

Це перший прямий доказ того, що планети можуть пережити катастрофічний процес, в результаті якого утворюється білий карлик, - пише BBC. Деталі відкриття були опубліковані в журналі Nature. Сонячна система не буде вічно існувати в тому вигляді, в якому людство її знає. Приблизно через 6 мільярдів років Сонце, яке належить до жовтих зірок середнього розміру, збільшиться в 200 разів. На цьому етапі наша батьківська зірка стане червоним гігантом.

Читайте такожАстрономи помітили зірку, яка дуже швидко «тікає» з Чумацького Шляху

З розширенням, вона поглине й знищить Землю до того, як стиснеться до невеликого ядра. Це і буде білий карлик. Але тепер вчені відкрили таке утворення за 2 тисячі світлових років, навколо якого обертається велетенська планета завбільшки з Нептун.

"Білий карлик, за яким ми спостерігаємо, має температуру близько 30 тисяч градусів за Цельсієм. Для порівняння, температура Сонця 6 тисяч градусів. Тобто цей білий карлик в 5 разів більш гарячий. Це означає, що він виділяє значно більше ультрафіолетового випромінювання", - сказав доктор Крістофер Мансер з Університету Ворвіка.

"Гравітаційні сили дуже потужні. Тож якщо будь-яке тіло, наприклад астероїд, наблизиться до білого карлика, гравітація розірве його на шматки", - додав він.