REUTERS

У Міністерстві закордонних справ України не виключають, що у справі про збиття іранськими військовими літака Міжнародних авіаліній України рейсу PS752 доведеться звертатися в Міжнародний суд Організації Об'єднаних Націй.

Як передає кореспондент УНІАН, про це на брифінгу сказав заступник міністра закордонних справ України Євген Єнін.

«З самого першого дня ми розуміємо, що раніше чи пізніше нам доведеться піти в суд ООН», - заявив він.

Відео дня

Читайте такожЗбиття літака МАУ: на розшифрування "чорних скриньок" визначено п'ять днів

Єнін наголосив, що Україні потрібно буде залучити серйозну юридичну команду. «І змусити іранську сторону погодитись на досудове врегулювання можна виключно сформувавши належну доказову базу. Чим сильніша база - тим швидші шанси більше домовитись», - наголосив він.

Водночас, якщо остаточно буде вирішено звертатися в Міжнародний суд ООН, то Україна звертатиметься до суду на основі положень Чиказької конвенції, якими передбачена юрисдикція цього Міжнародного суду.

Також зверненню до суду мають передувати переговори з Іраном. «Якщо будуть вичерпані переговорні можливості з Іраном, ми маємо йти в Раду ІКАО», - сказав Єнін.

При цьому, від Ради Міжнародної організації цивільної авіації (ІКАО) необхідно отримати висновок, щоби потім на основі Чиказької конвенції звернутися в суд ООН. У висновку має йтися про те, що Україна і Іран вичерпали усі можливості з метою урегулювання питань.

Також Єнін зазначив, що Ірану були направлені щонайменше чотири ноти з пропозицією якомога раніше розпочати перемовини. «Водночас жодної формальної відповіді ми не отримали і про їх бажання говорити ми чуємо переважно з якихось інтерв'ю», - сказав він.

Читайте такожІран пообіцяв відправити до Франції "чорні скриньки" збитого літака МАУ 20 липня – МЗС

Крім того, Єнін зазначив, що було проаналізовано всі приблизно 15 аналогічних катастроф, які траплялися за останні 50 років, і тому, якщо говорити про часові рамки, то наявний досвід засвідчує, що щонайшвидше у досудовому порядку можна врегулювати питання за два роки. Проте, якщо звернутися у Міжнародний суд ООН, то на розгляд справи знадобиться набагато більше років. «Безумовно, це забіг на довго», - сказав він.

При цьому, присутні на брифінгу інші представники МЗС зазначили, що стадія розгляду у суді ООН може тривати до 10 років.

Як повідомляв УНІАН, 8 січня в Ірані розбився літак «Міжнародних авіаліній України», що виконував рейс за маршрутом Тегеран-Київ. Загинули 176 осіб. На борту Boeing 737 перебували 11 громадян України, в тому числі, 9 членів екіпажу, а також громадяни Ірану, Канади, Швеції, Афганістану, Німеччини і Великої Британії.

Через три дні президент Ірану Хасан Рухані визнав, що український лайнер був збитий «в результаті ненавмисної людської помилки» і пообіцяв притягнути винних до відповідальності.

3 лютого директор з розслідування нещасних випадків в іранській Організації цивільної авіації Хасан Резайфар заявив, що Іран більше не ділитиметься з Україною доказами у справі щодо збиття літака МАУ через те, що дані розслідування «злили» українським ЗМІ.

Країни-учасниці Міжнародної групи з координації допомоги жертвам катастрофи літака МАУ неодноразово вимагали від Ірану передати групі «чорні ящики» зі збитого лайнера.

Читайте такожЗбиття літака МАУ: Україна пригрозила Ірану звернутися в міжнародні суди

14 лютого міністр закордонних справ Ірану Заріф заявив, що Іран не має наміру віддавати «чорні скриньки» зі збитого літака МАУ, але й не розшифровуватиме їхніх даних без участі зацікавлених сторін.

6 квітня з'явилася інформація, що речник комітету парламенту Ірану з правових і судових питань, депутат Хассан Норузі зазначив, що іранські військові «правильно» вчинили, збивши український літак. За його словами, жодних арештів у зв'язку з інцидентом не було.

27 квітня глава українського зовнішньополітичного відомства Дмитро Кулеба і глава МЗС Ірану Заріф провели телефонну розмову, під час якої Заріф заявив, що слова Норузі не відповідають дійсності та суперечать офіційній позиції Ірану. Міністр також нагадав, що низка осіб вже були затримані у ході розслідування збиття українського лайнера.