Третя хвиля карантину. Чи наявна в Україні ситуація потребує надзвичайних дій

Богдан Петренко
06:35, 17 березня 2020
Суспільство
34846 5
Думка

Президент вирішив запровадити чергові обмеження у зв’язку з коронавірусом. Тепер у межах країни будуть заборонені пасажирські перевезення, а в містах закриті всі розважальні, торгові центри та заклади харчування. Міський транспорт обмежать, а метро - зупинять.

Проблема у тому, що будь-які різкі зміни лише підживлюють паніку

Закрити країну та заборонити пересування всередині – значно простіше, ніж налагодити роботу в складних умовах. У Китаї міжміське сполучення було навіть в найскладніші часи епідемії. Так, воно було обмежене, - пасажирів перевіряли. Але міжміський транспорт працював. У Польщі, на яку люблять посилатись наші прихильники карантину, обмежувальні заходи були прийняті лише після 25 інфікованих. І то – людей попередили не на завтра, як у нас, а за декілька днів. Наприклад, про те ж закриття шкіл поляки знали за 5 днів до його початку. Не серед тижня за кілька годин треба було вирішувати, куди діти дитину.

Проблема у тому, що будь-які різкі зміни лише підживлюють паніку. Ніби влада щось знає, але приховує. А людей така позиція лякає.

Єдиний, хто має дякувати коронавірусу, – це деякі пенсіонери, які, отримають додаткову тисячу гривень. Змінюються типи вірусів, змінюється влада. Але метод «тисяча гривень пенсіонерам, щоб їх задобрити» залишається незмінним.

Є проблема відсутності інформації про справжній стан з із захворювання COVID-19 в Україні

Щодо заборони міжміського і обмеження міського сполучення. Імовірно, влада не в курсі, але значна частина «ручної» (такої що не переведеш на дистанційне) роботи у місті виконується тими, хто їде у мегаполіс із передмістя, або ж громадським транспортом у місті: від продавців у продуктових магазинах, аптеках, нянь (діти на карантині, пам’ятаєте) до тих, хто буде брати мазки та здійснювати процедури хворим – медсестри. І уявіть, що всі вони не доїдуть, або доїдуть із запізненням на 3-4 години.А закриття метро – взагалі повний колапс для великого міста. Та і погана прикмета це для влади…

Так, є проблема відсутності інформації про справжній стан з із захворювання COVID-19 в Україні. І, звісно, простіше запровадити режим надзвичайного стану для двох областей, де виявлено інфікованих.Але хіба не простіше і дешевше замість того, щоб ставити країну в режим страху, а економіку штучно підштовхувати в режим піке, закупити більше експрес-тестів та, врешті, виявити реальну картину захворювання?

Замість того, щоб гасити епідемію адекватними діями, влада намагається зіграти на панічних настроях

Чи є заходи, які будуть ось-ось запроваджені, адекватними? Коли суспільство у паніці, все здається замало. Та замість того, щоб гасити епідемію адекватними діями, влада намагається зіграти на панічних настроях. Бо є величезне питання – чому в умовах такої «суперзагрози», заради якої «кладеться» не лише благоустрій великих міст, але й економіка країни, - у нас продовжує засідати парламент? І у порядку денному не лише питання коронавірусу. Тож не дивно, що у людей завжди будуть питання: а чи не поприймають там чогось «неправильного» - земельної реформи чи змін до Конституції щодо Донбасу? Особливо на фоні заборони масових заходів за участі понад 10 осіб.

Втім, поки що все це - можливі ризики. На відміну від проблем людей, які не потраплять на роботу, і тих, хто через це вчасно не отримає допомогу. На відміну від реальних негараздів українських сімей та української економіки.

Богдан Петренко, заступник директора Українського інституту дослідження екстремізму

Читайте всі статті автора

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter