Китайські аналітики зазначають, що малопомітність Су-57 "незадовільна".
Російський флагманський винищувач п'ятого покоління з технологією малопомітності Су-57 давно рекламують як революційний проєкт у військовій авіації, але поки що він не домігся істотного успіху на міжнародному ринку. Як пише eurasiantimes.com, Росія запропонувала Китаю експортну версію (Су-57Е), і велися переговори про спільну роботу або невеликі закупівлі. Однак врешті-решт Китай сказав цим літакам рішуче "ні".
Китай виявив реальний інтерес до проєкту Су-57 ще на початку 2010-х років, коли цей літак ще перебував у стадії розробки. У той час китайська програма п'ятого покоління - Chengdu J-20 Mighty Dragon - тільки стартувала, і Пекін розглядав Су-57 як швидкий спосіб отримати передові технології, як-от стелс-покриття, авіоніка і конструкція двигунів.
"Угода не була досягнута, і сьогодні Китай публічно насміхається над Су-57, одночасно виробляючи власні J-20 і J-35", - зазначають аналітики.
До середини 2010-х років у Китаї надійшов на озброєння винищувач J-20, і його виробництво стрімко збільшилося - зараз у строю понад 300 літаків, і очікується ще більше. Це великий літак завоювання переваги в повітрі, спеціально розроблений для Тихоокеанського регіону, з потужними технологіями малопомітності та ракетним озброєнням, які не поступаються Су-57 у радіолокаційній непомітності або перевершують його.
При цьому Росія поки побудувала всього близько 20-30 таких літаків. Це скоріше багатоцільовий винищувач (для повітряного бою і штурму наземних цілей), але китайські аналітики відзначають, що його малопомітність "незадовільна" - видимі сопла двигунів і щілини в них роблять його помітнішим за J-20 або американський F-22.
Крім того, Китай представив на авіасалонах J-35A (палубний малопомітний літак, подібний до F-35), скопіювавши американські розробки, і повністю відмовившись від російських.
Початковий інтерес з боку Китаю був переважно в "навчальних" цілях - купити кілька, розібрати в лабораторіях. Але Росія відмовилася, особливо після санкцій, введених у 2014 році. Відсутність повної передачі технологій означала відсутність угоди.
На авіасалоні в Чжухаї 2024 року було представлено два Су-57, і вони зазнали критики в китайських соціальних мережах за "неякісну роботу" - видимі гвинти, іржаві панелі та погане складання. В одному пості його назвали "в кращому разі четвертим поколінням". Це поклало край останнім чуткам про можливу угоду.
Згідно з даними з відкритих джерел, довжина цього літака становить приблизно 19,7-19,8 м, а розмах крила - близько 14 м. Екіпаж складається з однієї людини, а заявлена максимальна швидкість борту становить приблизно 2 600 км/год.
Російський Су-57 може нести ракети класу "повітря-повітря", "повітря-земля" та авіаційні бомби. У російсько-українській війні окупаційні війська РФ задіяли цей літак під час повітряних атак по Україні ракетами Х-59.
У Росії припускають експлуатувати цей винищувач ще 20-30 років.