Колись шини все ж таки були білими.
Чи замислювалися ви про те, чому шини для коліс автомобілів, мотоциклів та інших транспортних засобів чорного кольору, якщо від природи гума біла?
Насправді так було не завжди, пише IFL Science. Як стверджують представники відомого в усьому світі виробника шин Bridgestone, раніше автомобільні шини дійсно були білими. Але в якийсь момент в них стали додавати сажу, щоб підвищити зносостійкість гуми.
"Сажа являє собою практично чистий вуглець (97 відсотків). Вона утворюється в процесі неповного згоряння нафтопродуктів у контрольованих умовах, коли кисню недостатньо для утворення звичайних продуктів згоряння (води і вуглекислого газу). Вона має вигляд маленьких чорних гранул або дрібного чорного порошку і може додаватися до гуми, пластику, друкарської фарби та шин", – зазначається в матеріалі.
У Міжнародній асоціації сажі кажуть, що щороку виробляється близько 8,1 мільйона метричних тонн цієї речовини. Її додавання в гуму під час виготовлення шин може робити їх більш стійкими до нагрівання та стирання.
Також сажа здатна захищати саму шину від ультрафіолетового випромінювання та озону – вони теж можуть спричиняти додатковий знос гуми.
За даними Goodyear Motors, шини, в які виробники не додають сажу, навряд чи прослужать 8 тисяч кілометрів. Таким чином, більшості водіїв довелося б витрачати гроші на новий комплект раз або навіть двічі на рік.
"Включення сажі також робить гумові суміші, що використовуються в шинах, більш електропровідними. Це дає змогу уникнути статичного заряду, який в іншому разі може накопичитися і спричинити удар струмом. Ще одна, більш естетична перевага додавання сажі полягає в тому, що з її допомогою легше підтримувати чистоту шин – або, можливо, точніше, приховувати знебарвлення і бруд, який вони можуть підхопити на дорозі", – зазначають автори.
Тиск у шинах – та річ, яку автомобілісти часто не беруть до уваги, більше приділяючи увагу чистоті дзеркал і рівню мастила. Однак його теж потрібно підтримувати на правильному рівні, оскільки він впливає на витрату пального та маневреність машини.
Рівень тиску в шинах залежить від сезону. Влітку через нагрівання асфальт стає м'якшим, а це впливає на зчеплення авто з дорогою.
Отже, влітку оптимальний діапазон тиску в шинах – від 1,85 до 2,8 атмосфер. Проте важливо також знати радіус дисків і шин, адже тиск напряму залежить від цих факторів.