Плетенчук зазначив, що експлуатувати міст після підриву доволі ризиковано, щонайменше, без обстежень.
Підрив українською спецслужбою підводної частини Кримського (Керченського) мосту здійснений попри неможливість такої операції через щільність захисту незаконної споруди. Після цього удару використовувати цей міст стало доволі ризиковано. Про це в ефірі телемарафону сказав речник ВМС ЗСУ Дмитро Плетенчук.
Він пояснив, що міст дуже щільно захищений, але вдалося в обхід ФСБ, поліції тощо провести вибухівку та встановити у відповідному місці.
"Це з розряду "Місія неможлива", але обійшлося без Тома Круза… Навіть якщо це відбувалося під водою, це фантастично. Тому що, нагадаю, росіяни роками топили купу різноманітних конструкцій навколо цього мосту само для того, щоб максимально ускладнити подібні операції. Проте, по факту ми бачимо, що це не призвело до успіху", - наголосив Плетенчук.
За його словами, наразі невідомо, як саме використовується міст – інформація перевіряється. У будь-якому разі експлуатувати його після подібної події доволі ризиковано, щонайменше, без обстежень. Як пояснив Плетенчук, так чи інакше конструкція отримала пошкодження.
"І якщо керівництво окупованого Криму вирішило ризикнути життям своїх співгромадян – пустити їх їздити як й раніше, то ймовірно хтось (з окупантів – УНІАН) у майбутньому відповідатиме ще й за ці жертви", - підкреслив військовий.
Він додав, що після попередніх двох уражень мосту окупантам не вдалося повною мірою відремонтувати його залізничну частину, повноцінно працювала тільки частина для автотранспорту. Як зазначив Плетенчук, росіяни розуміли цю проблему, тому вкладалися будівництво залізниці, що веде з РФ до окупованого півострова. Саме на цей залізничний шлях, що веде до АРК з російського Ростова на Дону, загарбники покладаються у разі знищення Керченського моста.
Речник ВМС ЗСУ додав, що у морі станом на ранок є один ракетоносій підводний, вчора чергувало дві субмарини. Повітряний простір дуже насичений ворожою авіацією - від гелікоптерів, закінчуючи дронами та літаками оперативно-тактичного рівня.
Водночас він додав, що раніше ворог до атак з моря залучав авіацію, а після операції "Павутина", під час якої були атаковані аеродроми РФ, важко щось говорити.
"Ми моніторимо, ми бачимо ситуацію і в разі чого готові реагувати. Сказати, що є якісь зміни зараз чи помітна якась підготовка до масованих атак із застосуванням морських платформ - я поки що не можу підтвердити таку інформацію", - додав Плетенчук.
Він не виключає, що зараз ситуація з комбінованими атаками по Україні може змінитися, однак поки у окупантів над морем "все літає, що тільки є в наявності".
"Але вчора їх теж здивували - французькі літаки відвідали повітряний простір над акваторією Чорного моря", - сказав представник ВМС.
Зокрема, за даними Повітряних сил ЗСУ, патруль французьких винищувачів Mirage 2000 здійснив демонстраційний політ над Чорним морем. Особливістю цього польоту була його траєкторія: винищувачі слідували за маршрутом, який символічно представляв тризуб, національний герб України.
Цей маршрут був помічений на загальнодоступних платформах відстеження польотів, таких як Flightradar24. Його зафіксували також російські радари.
Нагадаємо, 3 червня СБУ під водою підірвала Кримський міст, який незаконно побудований РФ після анексії АРК. Агенти СБУ замінували опори шляхопроводу, який був незаконно побудований РФ.
Засновник благодійної організації "Реактивна пошта" Павло Нарожний вважає, що одна з опор конструкції зазнала серйозних пошкоджень і підлягає заміні - удар було завдано спеціально по ній, загальна маса вибухівки була понад 1000 кілограмів, вибух спрямований уздовж конструкції. Водночас опора здатна витримувати удар корабля, але спрямований вибух зробив отвір всередині, куди зараз потрапляє вода.