Розповідаємо, чому під'їзд фарбують у два кольори - в чому полягає секрет радянського дизайну, який працює і сьогодні.
Одна з особливостей будівель радянських часів - це стіни, пофарбовані знизу до половини. Наприклад, до половини зелена або до половини синя. Перше, що напрошується на думку - фарби не вистачило. Частково так і є, але не тільки тому. Давайте розберемося, чому в СРСР фарбували стіни наполовину.
Радянська традиція фарбувати стіни тільки до половини жива й досі: всі, хто робить ремонт у таких будинках, фарбує точно так само (і, ймовірно, радіє, що не потрібно фарбувати всю стіну). Виявляється, такому дизайнерському рішенню є кілька пояснень - так само, як і тому, чому ж ці половинчасті стіни часто-густо зелені або сині.
Фарба була в дефіциті, тому стіни фарбували не повністю, а лише до половини знизу, а вгорі була побілка. Могли б і взагалі не фарбувати, правда? Могли, звичайно, але фарбували з іншої причини.
Фарба на нижній половині стіни робила їх більш стійкими до бруду і полегшувала прибирання. Погодьтеся, адже фарбовані панелі куди легше помити, ніж відтирати від плям білу побілку. Та й доторкнутися до пофарбованої стіни не так страшно, як до побілки - на одязі слідів вапна або глини не залишається.
Оскільки в Союзі все робилося досить швидко - так, щоб вкластися в план чергової п'ятирічки, і, щоб побудувати якомога більше житлофонду, з багатьма речами сильно не заморочувалися. Часу доводити поверхню стін до ідеально рівної теж не було, але фарба чудово розв'язувала проблему - під нею нерівності та вади було не видно.
Ну і так - куди ж без естетики. Поєднання фарби і побілки візуально створювало більш акуратний і охайний вигляд, а темний низ і білий верх ще й візуально розширювали простір.
Багато з аргументів "радянського" фарбування стін - справді вагомі, тому ця традиція прижилася і в нових будівлях.
Ще один цікавий факт: стіни до половини в Союзі фарбували у два кольори - зелений або синій (ніби іншої фарби не було). По-перше, на темненькій фарбі не так видно бруд. Але є й друга версія: ці кольори було простіше знайти в продажу. Зеленої було більше, бо нею фарбували залізничні вагони і військову техніку, синю - використовували на автозаводах.
Раніше ми також розповідали, чому сходинки в під'їздах фарбували тільки по краях у СРСР.