У 2026 році ВМС США планують списати низку легендарних суден, серед яких підводні човни класу "Лос-Анджелес" і, можливо, культовий авіаносець USS Nimitz.
Американські ВМС планують вивести з експлуатації низку культових суден — серед них авіаносець USS Nimitz і кілька стратегічно важливих підводних човнів. Це частина програми модернізації флоту, спрямованої на підтримання технологічної переваги над супротивниками, пише Slash Gear.
Станом на початок 2025 року під прапором ВМС США перебувало понад 296 бойових кораблів — один із найбільших флотів у світі. Щоб зберегти якісну перевагу, Пентагон постійно вводить у стрій нові судна та списує застарілі. Наступного року, відповідно до офіційного графіка виведення з експлуатації на 2026 фінансовий рік, флот втратить щонайменше вісім одиниць.
До списку 2026 року увійшли два ударні підводні човни класу "Лос-Анджелес" — USS Newport News (SSN-750) і USS Alexandria (SSN-757). Ці човни тривалий час були опорою американського підводного флоту, але тепер їх поступово замінюють сучасніші субмарини класів "Вірджинія" та "Колумбія".
Крім того, ВМС США планують вивести з експлуатації два нафтоносці класу Henry J. Kaiser — USNS John Ericsson (T-AO-194) та USNS Pecos (T-AO-197), а також три великі транспортні судна типу RO-RO: USNS Pomeroy (T-AKR-316), USNS Watkins (T-AKR-315) і USNS Red Cloud (T-AKR-313). Ці судна відігравали ключову роль у логістиці флоту, здатні перевозити до 58 танків, 48 бронемашин і понад 900 вантажівок.
Останнім судном у списку є USNS VADM KR Wheeler (T-AG-5001) — допоміжне судно, що доставляє паливо з кораблів на берег у зонах без портової інфраструктури.
Особливу увагу експертів привернув можливий вихід з експлуатації USS Nimitz (CVN-68) — найстарішого авіаносця у складі флоту, який служить із 1975 року. Спочатку його планували списати ще у 2025-му, але процес перенесли на травень 2026 року.
Попри те що корабель не зазначено в останньому офіційному меморандумі про деактивацію, у ВМС підтвердили, що його доля вже вирішена. Навесні 2025 року авіаносець разом із 3000 членами екіпажу вирушив у свій фінальний похід, змінивши порт приписки з Бремертона (штат Вашингтон) на Норфолк (Вірджинія).
Контракт на деактивацію USS Nimitz підписано з компанією Huntington Ingalls Industries. Процес включає злив ядерного палива, демонтаж систем озброєння та розбирання корпусу. Реактори, що живили авіаносець понад півстоліття, буде утилізовано на спеціальному об’єкті Міністерства енергетики США.
Виведення з експлуатації цих суден відкриває шлях для нових поколінь військових кораблів — зокрема авіаносців класу Gerald R. Ford і підводних човнів Virginia Block V.