Ці фрази заспокоять вашого співрозмовника і допоможуть швидко та ефективно розрядити атмосферу.
Конфлікти з близькими неминучі, як би нам не хотілося їх уникнути - навіть у найкращих стосунках. Коли ситуація загострюється, сварка може швидко вийти з-під контролю, що зробить практично неможливою продуктивну розмову. У такому разі, пише HuffPost, корисно пам'ятати кілька заспокійливих фраз, які допоможуть швидко й ефективно розрядити атмосферу.
За словами клінічного психолога з Лос-Анджелеса Раяна Хоуза, конфлікти зазвичай загострюються, коли хтось не відчуває, що його чують або розуміють.
"Просячи більше інформації, ви допомагаєте близькій людині відчути, що її почули, і збираєте якомога більше інформації, перш ніж шукати рішення", - сказав він HuffPost.
Як зазначила лос-анджелеська психотерапевтка з питань шлюбу та сім'ї Ебігейл Мейкпіс, люди більш схильні до спокійного спілкування, коли відчувають, що їхні думки поважають і враховують, а такий підхід допомагає знизити напруження пристрастей, сприяючи встановленню зв'язку і ясності.
Суперечки часто перетворюються на "ти проти мене", а не "ти і я проти проблеми", каже Гоуз.
"Пропонуючи коханій людині знайти рішення разом, ви ставите на чільне місце зв'язок і командну роботу. Найімовірніше, спільна робота допоможе вам знайти рішення, яке буде кращим, ніж те, яке ви могли б знайти самостійно", - зазначає він.
Ця фраза та інші подібні до неї підтверджують точку зору вашої близької людини, що може одразу ж знизити напруження сварки", - каже далласька психотерапевтка з питань шлюбу та сім'ї Сара Епштейн.
"Важко захищатися, якщо співрозмовник дійсно вас чує", - сказала вона.
Суперечки зазвичай посилюються, коли людям здається, що їх не розуміють або ігнорують. Ця фраза демонструє, що ви активно слухаєте і намагаєтеся зрозуміти їхню точку зору, а не просто чекаєте своєї черги висловитися, каже Мейкпіс.
Якщо ви хочете зробити ще один крок уперед, ви можете також сказати: "Я правильно зрозумів?" або "Ти це мав на увазі?", радить Мейкпіс. Це створить динаміку співпраці та гарантує, що ви обидва перебуваєте на одній хвилі.
Під час сварки ви можете відчути занадто сильний стрес, і в такому стані ефективне спілкування стає практично неможливим. За словами Епштейн, вміння розпізнати, коли ви перебуваєте в такому стані, і попросити перерву "дає змогу обом сторонам повернутися до розмови з холодною головою".
Важливо, що той, кому потрібна перерва, має повідомити про це (а не йти без попередження), а також зазначити, коли він повернеться до обговорення, "щоб в іншої людини не виникло відчуття, що розмову обірвали", - каже Епштейн.
Якщо запитати співрозмовника, що можна змінити в майбутньому, це підтвердить, що ви в одній команді і хочете краще справлятися з конфліктами разом, каже Хоуз.
"Після того як проблему прояснено, можна переходити до вирішення, причому бажано, щоб воно було створено вами обома", - додає Хаус. "Цілком імовірно, що в майбутньому ви опинитеся в схожій проблемній ситуації, і це допоможе мати в голові план дій".
За словами Мейкпіс, висловлення подяки - ще один спосіб зняти напругу в емоційно насиченій розмові.
"Це задає тон взаємної поваги, сигналізуючи, що обидві сторони прагнуть розуміння, а не перемоги в суперечці", - додала вона.
Раніше психологи розповідали, що відлякує чоловіків на побаченнях. Згідно з дослідженням, опублікованим у Journal of Experimental Social Psychology, це не колір сукні або зачіска, а доброта й емпатія.