Пасажирський літак уперше перелетів Атлантику на паливі з відходів сталеливарного заводу

Паливо пройшло сертифікацію і було схвалено для використання в пасажирській авіації в сумішах із звичайним авіаційним гасом з часткою синтетичного палива до 50%.

Вчора вночі з Орландо (Флорида, США) в Лондон вилетів пасажирський лайнер Boeing 747 компанії Virgin Atlantic, паливні баки якого були заправлені сумішшю авіаційного палива й палива з викидів китайського сталеливарного заводу.

За оцінками незалежних експертів, використання комбінованого палива LanzaTech скорочує викид парникових газів більш ніж на 70% у порівнянні зі спалюванням звичайного авіапалива, пише Naked Science.

Паливо можна робити з різних газів, що входять до складу викидів промислових підприємств; компанія LanzaTech спеціалізується на переробці монооксиду вуглецю (чадного газу). Замість того, щоб скидати чадний газ в атмосферу, його вловлюють і направляють у резервуари з культурою мікроорганізмів, які живляться сумішшю оксидів вуглецю і водню та виділяють етиловий спирт. Етанол потім переробляють на різні продукти, в тому числі в парафіновий синтетичний гас, придатний для використання в якості палива для літаків.

Читайте такожНорвегія до 2040 року перейде на електричну авіацію

Представник LanzaTech Фрейя Бертон зазначила, що монооксид вуглецю, використаний для виробництва палива для рейсу Virgin Atlantic, не є парниковим газом, але руйнує озоновий шар і тому непрямим чином сприяє глобальному потеплінню. Крім того, згорання виготовленого з нього палива дає менше токсичних продуктів (оксидів азоту та сірки), а також сажі, ніж згоряння звичайного авіаційного гасу.

Технологію розробили фахівці LanzaTech і Тихоокеанської Північно-Західної національної лабораторії, однією з національних лабораторій Міністерства енергетики США. Створене за цією технологією паливо пройшло сертифікацію і було схвалене для використання в пасажирській авіації в сумішах із звичайним авіаційним гасом з часткою синтетичного палива до 50%.

П'ятдесят відсотків - це багато: раніше літак Alaska Airlines пролетів від Сіетла до Вашингтона на паливі з 20% біопалива, у січні цього року авіакомпанія Qantas протестувала паливо, що на 10% складається з продуктів переробки гірчичного масла. А літаки компанії United, що літають між Сан-Франциско і Лос-Анджелесом, вже два роки використовують суміш із 70% авіапалива і 30% біопалива з рослинних олій і водоростей. У 2016-му ВМС США, а в минулому році Міноборони Швеції випробували військові літаки, заправлені біопаливом на 100%.

У прес-релізі Virgin не згадуються контракти на поставку альтернативного палива LanzaTech, проте наголошується, що ціна альтернативного палива заставна з вартістю звичайного авіаційного гасу. Це дозволить Virgin з деякою регулярністю заправляти свої літаки паливом, отриманим шляхом переробки викидів промислових підприємств.

Раніше УНІАН повідомляв, що Швеція 1 квітня запровадила екологічний податок при продажу авіаквитків. Він справляється майже з усіх пасажирів і має на меті зменшення впливу повітряних перевезень на клімат.