Розповідаємо, що робити, якщо машина застрягла.
Водії машин на автоматі часто замислюються, а чи можна буксирувати авто з АКПП (автоматичною коробкою перемикання передач), якщо виникне така необхідність. На цю тему існує чимало суперечливих думок.
Ми розібралися, з якими підводними каменями може зіткнутися власник такого авто.
Оскільки популярність таких машин тільки зростає, виникає все більше запитань, пов'язаних з їхньою експлуатацією. Так, якщо ваше авто на автоматі застрягло, не варто поспішати і буксувати.
Якщо довго це робити, коробка може перегрітися і в підсумку зламається. Отже, розглянемо, як правильно буксувати на автоматі.
Спочатку визначте, наскільки критична ситуація. Можна спробувати розгойдувати транспортний засіб вперед-назад на режимах Drive і Reverse, утримуючи мінімальну швидкість. Уникайте різких рухів.
Хорошим варіантом буде підсунути щось під колеса, які застрягли. Це можуть бути гілки або навіть гумовий килимок із салону. Це поліпшить зчеплення, і колеса перестануть обертатися на місці. За сприятливого сценарію машина зможе вибратися з пастки.
Якщо це все не спрацювало, то варто попросити про допомогу.
Потрібно дізнатися, чи можна переміщати таким чином саме ваше авто - виробник завжди це вказує. Наприклад, автомобілі на варіаторі не можна ні буксирувати, ні використовувати в якості такого тягача. Максимум можна смикнути її на кілька метрів, щоб витягнути, якщо машина застрягла.
Для розуміння спочатку опишемо, як цей процес відбувається на механіці. Для цього потрібно переключитися на нейтральну передачу. У підсумку під час перетягування машини буде задіяна тільки одна шестерня в коробці і процес пройде практично без тертя.
А ось в автоматі все складніше. Ця коробка передбачає крутний момент у механізмі трансмісії. Має бути ввімкнене запалювання, щоб масло циркулювало в системі, оскільки під час роботи "в суху" вузли коробки зношуватимуться. У результаті може "полетіти" вся трансмісія.
Тепер детально розглянемо, як буксирувати авто з АКПП. Важливо дуже обережно і продумано підходити до цього процесу, щоб уникнути поломок і дорогого ремонту.
Для початку залийте до максимуму рідину для автоматичної трансмісії (ATF). Потім її потрібно буде злити до стандартної позначки.
Повертаємо ключ запалювання, щоб розблокувати кермо. Вибираємо нейтральну передачу. Якщо не виходить, то знайдіть на важелі коробки заглушку. Знімаємо її і натискаємо на кнопку під заглушкою викруткою. Потім пересуваємо селектор у необхідне положення.
Під час буксирування не забувайте стежити за температурою - якщо вона в АКПП досягне критичної позначки, то зробіть зупинку, щоб коробка охолола.
Також зазначимо, скільки можна їхати на тросі на автоматі. Відстань не має перевищувати 40 км, а час у дорозі - 40 хвилин. Пересуватися потрібно на швидкості менше 40 км/год.
Якщо ви водій автомата і хочете допомогти іншому власнику авто, то з цього боку існують складнощі. Існує ряд причин, за якими до вашого транспортного засобу не можна чіпляти інший. Якщо не хочете ремонтувати свою машину після цього, запам'ятайте кілька правил:
Намагайтеся рухатися плавно і без ривків. Це дасть змогу уникнути ударного навантаження на гідротрансформатор і фрикціони. Якщо ви різко смикнетеся з місця, можете пошкодити пакет зчеплень.
Обов'язково стежте за оборотами - вони не повинні перевищувати 2500 на хвилину. На високих обертах коробка швидко перегрівається, особливо на підйомі або в спеку. Також зверніть увагу на температуру ATF - вона не повинна перевищувати 90-100 градусів. У крайньому разі орієнтуйтеся на інші ознаки перегріву - запізнювання перемикань або навіть запах гару.
Якщо у вас є ручний режим, то увімкніть другу або третю передачу під час старту.
Наостанок відзначимо положення троса. Якщо трос буде занадто натягнутим, це призведе до різкого навантаження на кріплення і коробку, а якщо провислим - то зросте ризик сильного ривка на початку руху, що небезпечно для автоматичної коробки.
Натяг має бути рівномірним. Нормальний провис - 20-30 сантиметрів.
Тепер ви знаєте, як правильно буксирувати на автоматі.