Про тенденції на ринку металопрокату на початку літа розповів комерційний директор "Вартіс" Сергій Коваленко

НК

Про тенденції на ринку металопрокату на початку літнього сезону розповів  комерційний директор Національної мережі металоцентрів "Вартіс" Сергій Коваленко.

Будівельний ринок України поступово відновлюється, а разом і з ним ринок металопрокату набирає нових обертів. Споживання металопрокату в травні зросло на рівні 10-15% в порівнянні з початком 2023 року.

"Літній сезон розпочався жваво, що обумовлено активізацією будівельного ринку в Україні, практично у всіх регіонах, де не ведуться активні бойові дії. Ми сподіваємося на подальше збільшення попиту на металопрокат у період з червня по серпень, проте це буде залежати від подальшого розвитку бойових дій і ймовірних ракетних обстрілів, які мали місце у травні", – коментує ситуацію Сергій Коваленко.

За словами Сергія Коваленка, незначне відновлення відбувається і в Харківському регіоні, проте не так жваво, як в Сумській, Чернігівській або Київській областях, оскільки Харків все ще страждає від обстрілів.

Щодо цінової політики,  ми спостерігаємо зниження ціни на ринку. Для прикладу, вартість на арматуру знизилася на 11%, катанка – на 8%, товстолистий прокат – на 3%, в порівнянні з початком року:

"Ціна на українському ринку – це паритет котировок, тому якщо відбуваються зміни на зовнішніх ринках, а для нас одним із показових ринків, до якого прив’язане ціноутворення в Україні є турецький ринок, відповідно і в Україні відбувається зниження. Тому, порівнюючи ціни на початку року з кінцем травня і початком червня, ми бачимо зниження, що пов’язане з кон’юктурою світового ринку металопрокату. Падіння цін розпочалося ще у березні в Китаї, це вплинуло на ринок Туреччини, а це в свою чергу – на ціноутворення в Україні. Стагнація економіки в "піднебесній" має вплив на значну частину світових ринків та на ринок металопрокату в тому числі. Але з другої половини червня, ми спостерігаємо позитивний ціновий тренд у Китаї, що за нашими прогнозами призведе до зростання цін вже наприкінці місяця та в першій половині липня", – пояснює Сергій Коваленко.

Спостерігаємо збільшення попиту на металопрокат у Західних регіонах, це пов’язано з переміщенням людей та релокацією бізнесів  у Львів, Івано-Франківськ, Тернопіль і Ужгород.

Саме тому "Вартіс" продовжує працювати та розширювати мережу металоцентрів.

"У цьому році наша увага зосереджена на два перспективні напрямки розвитку. Перший з них – відкриття нових оптово-роздрібних металоцентрів. Ця ініціатива спрямована на збільшення присутності компанії на ринку. Другим напрямком є розвиток метизного виробництва, яке активно розвивається у містах Кам'янське та Вишневе. Завод "Метиз", що входить до групу компаній "Вартіс", поступово збільшує обсяги виробництва своєї продукції. Варто зазначити, що завод виробляє 80% продукції на експорт, 20% – внутрішній ринок".

На думку Сергія Коваленка, металургійна галузь в цілому в Україні переживає складні часи, в тому числі через закриття морських портів.

"Майже весь експорт відвантажувався через морські порти. Зараз вони закриті, і поставки стали неможливими. Доставка товарів залізничним транспортом, з одного боку, є набагато дорожчою та тривалішою, а з іншого – це знижує конкурентоспроможність наших виробників на світових ринках, у порівнянні з доставкою морським шляхом. Сьогодні надзвичайно важливо розблокувати порти для відвантаження продукції металургійних заводів-виробників".

Незважаючи на всі виклики, Сергій Коваленко розповів, що наразі всі очікують на зростання попиту на металопрокат для відновлення країни в цілому, особливо тих регіонів, які найбільше постраждали від війни.

"Одним з важливих напрямків є відбудова інфраструктурних об'єктів, таких як мости, дороги, мостові переходи. Це створює значний попит в цілому на металопрокат. Тому віримо, що найближчим часом ми розпочнемо працювати над відновленням нашої держави".