Просто про OTT: функціонал та переваги онлайн-кінотеатрів

Актуально

Спільно з Київстар ТБ, платформою онлайн-телебачення групи 1+1 media та Київстар, розповідаємо, як влаштовані онлайн-кінотеатри платформ, чому розвиток онлайн-бібліотек – це інвестиція в майбутнє, та як удосконалення онлайн-кінотеатрів сприяє популярності OTT серед глядачів.

За останній карантинний рік популярність онлайн-кінотеатрів різко зросла. Так, лише за перше півріччя 2020 року на стрімінговий сервіс Netflix підписалось понад 25 мільйонів нових абонентів. Таким чином, загальний прибуток компанії сягнув позначки понад 70 мільярдів доларів. Це дозволило Netflix обійти інших медіагігантів та стати №1. Українські платформи онлайн-телебачення, що працюють за схожою механікою, теж відчули значний ріст.

В умовах закриття кінотеатрів та постійного перебування вдома підписка на хоча б одну платформу онлайн-телебачення стала чи не базовою потребою. А наявність у пакеті доступу не лише до каналів, а й до тисячі годин фільмів та серіалів – те, чим конкурують між собою самі платформи.

Підтвердженням попиту на онлайн-телебачення в Україні є кількість передплатників, яка лише за період з січня 2020 року по травень 2021 року зросла вдвічі. Так само удвічі збільшилася тривалість перегляду, а кількість користувачів – у півтора рази, якщо порівнювати період за травень 2021 року з аналогічним періодом минулого року.

Коротко наводимо основні «за» онлайн-кінотеатрів платформ:

Боротьбу за пульт припинено

Бібліотека фільмів на платформах, як і онлайн-телебачення, доступні для перегляду на кількох пристроях одночасно: телефоні, планшеті, комп’ютері, що дозволяє кожному з членів сім’ї одночасно переглядати той контент, який до вподоби кожному. Або ж просто переглядати на тому пристрої, де зручно. Більшість платформ сьогодні надають подібні умови користування. Наприклад, додаток Apple TV доступний від пристроїв Apple до телевізорів із підтримкою Smart TV, а доступом можна поділитися з п’ятьма членами родини.

Netflix без реклами за фіксованою ціною за місяць також можна дивитися на будь-якому пристрої, однак кількість пристроїв варіюється залежно від пакетів (основний − 1 пристрій, стандартний − 2 пристрої, преміум − 4 пристрої). Окрім того, окремі умови платформи пропонують і для дітей, наприклад на Netflix є можливість створювати особисті дитячі профілі з батьківським контролем з використанням PIN-коду, який дозволяє вказати рейтинг контенту, який можуть дивитися діти, а також заблокувати певні відео.

Легко переглядати будь-де

Кінотеатр-онлайн гарантує мобільність для користувача. Аби додивитись улюблений серіал, не потрібно бути прив’язаним до одного місця. За наявності інтернету, це можна робити дорогою на роботу або ж під час виконання інших справ, коли немає змоги вмоститись перед великим екраном і повністю присвятити себе перегляду. До того ж пропущені серії можна переглядати в будь-який момент. Більше того, практично на усіх міжнародних платформах є можливість завантаження контенту, аби переглядати його офлайн в будь-який зручний час. Такий функціонал є на Netflix, Disney+, а також для Apple Originals контенту.

Контент на будь-який смак

Більшість бібліотек ОТТ-платформ містить тисячі фільмів, серіалів, програм, мультфільмів, чим дає глядачеві величезну можливість вибору за різноманітними критеріями. Тож, якщо серед розмаїття телеканалів не вдалося знайти щось до смаку, на полиці точно буде кінопрем’єра або улюблена класика, переглянути яку можна без реклами. Тим паче платформи пропонують на вибір контент найрізноманітніших жанрів. Тільки на Netflix є більше 40 різних категорій, а після перегляду контенту платформа вивчає ваші смаки та пропонує те, що сподобається вам зі 99%-ю ймовірністю.

Disney+ пропонує доступ до контенту, який належить студії Disney, включаючи Marvel, Star Wars, Pixar та ін; Apple TV+ прпонує фільми та серіали Apple Originals; Hulu включає в себе оригінальні програми та транслює контент відомих американських телеканалів: Disney, Fox, BBC America, Showtime, TLC, CBS, ABC News, Animal Planet, Complex, Freeform, FX та ін.

Практично всі ОТТ-платформи конкурують і змагаються за кількість продуктів для перегляду, які вони можуть запропнувати. Станом на початок 2021 року Disney+ пропонував 4,5 тис. годин контенту, 40 тис. год. на Netflix і 50 тис. на Amazon. Важливим критерієм для глядачів є також наявність унікальних проєктів та оригінальних продуктів. Наразі Netflix лідирує за обсягом інвестицій у створення оригінальних фільмів та серіалів, а на 2021 експерти прогнозують, що сума всіх інвестицій платформи складе 19,03 млрд доларів.

Щодо онлайн-кінотеатру платформи Київстар ТБ, то тут зі спеціальним функціоналом легко відшукати потрібні фільми або серіали, які відсортовуються за фільтрами: жанр, акторський склад, рік виходу, країна-виробник тощо. Також тематичні рубрики спрощують пошук цікавих фільмів, серіалів чи мультфільмів, які можна додавати до «Мого відео» і формувати власний watchlist, щоб не витрачати час на пошуки. Додатково в онлайн-бібліотеці є функція, яка дозволяє повернутись до моменту, на якому було припинено перегляд. А ще, на окремі фільми доступна опція одноразової покупки, коли перегляд можливий без наявності підписки («Скажене весілля 3», «Захар Беркут», «Ціна правди», серіал «Слов’яни» тощо).

Згідно з даними Київстар ТБ, за останній рік глядачі найбільше надавали перевагу фільмам в жанрі екшн (35%), а також комедіям (18%), пригодницьким фільмам (16%), мультфільмам (9%) та драмам (8%). Станом на кінець травня 2021 року до переліку найпопулярніших фільмів жанру екшн увійшли «Нюхач», «Їжак Сонік», «Форсаж 7», «Ной», «Опер за викликом 5».

А от попри те, що багато хто вже звик споживати контент «на ходу», статистика говорить, що найчастіше користувачі дивляться телебачення на великих екранах, трохи рідше – на мобільних телефонах чи комп’ютерах. Щодо перегляду онлайн-кінотеатрів, то з січня 2020 року до травня 2021 року спостерігаємо тенденцію зростання відсотку абонентів, які віддають перевагу перегляду кіно та серіалів на мобільному телефоні – за попередній рік кількість таких глядачів зросла вдвічі.

Тож наявність бібліотеки з різножанровим контентом на ОТТ-платформах для багатьох користувачів є вагомим аргументом, аби почати користуватись онлайн-телебаченням. А заохотити глядачів стати користувачем тієї чи іншої онлайн-платформи можливо саме за умови розвитку цього ринку в Україні і, як наслідок, виробництва контенту більшої кількості та кращої якості.