У порту «Чорноморськ» вперше за 20 років провели реконструкцію підхідного каналу

Інвестиції Адміністрації морпортів в реалізацію проекту з днопоглиблення в порту «Чорноморськ» становлять понад 400 млн грн.

У морському порту «Чорноморськ» (Одеська область) завершено реконструкцію підхідного морського каналу.

Читайте такожУкраїна і Білорусь відновлюють річкове судноплавство

Як повідомили УНІАН у прес-службі ДП «Адміністрація морських портів України», така реконструкція проведена вперше за останні 20 років.

У прес-службі відзначили, що АМПУ і підрядник - компанія China Harbour Engineering Company Ltd. (CHEC) наприкінці минулого тижня підписали документи про завершення днопоглиблювальних робіт на цьому об'єкті.

Як зазначив керівник АМПУ Райвіс Вецкаганс, за останні 20 років суттєво збільшилася кількість заходів у порт «Чорноморськ» великотоннажних суден з осадкою понад 14 м. Тому від реалізації проектів реконструкції підхідного каналу та 1-го ковша Сухого лиману залежить майбутній розвиток порту.

«По завершенню цих проектів державні і приватні стивідорні компанії, які працюють в порту, зможуть приймати великотоннажні судна з осадкою до 14,5 м типу Panamax і post-Panamax», - цитує прес-служба Вецкаганса.

У результаті проведених днопоглиблювальних робіт збільшено параметри підхідного каналу: довжина - до 1,6 тис. м, ширина - до 160 м, глибина - до 16 м. Зараз днопоглиблювальний флот CHEC працює в операційній акваторії 1-го ковша Сухого лиману. Вже завершено першу чергу днопоглиблення операційної акваторії та розпочалися роботи з реалізації другої черги. По завершенню всіх трьох черг днопоглиблення акваторії 1-го ковша Сухого лиману глибина в його центральній частині досягне 15 м.

Нагадаємо, даний днопоглиблювальний проект в «Чорноморську» стартував у серпні. Він складається з двох напрямків: днопоглиблення на підхідному морському каналі і в операційній акваторії 1-го ковша Сухого лиману.

Інвестиції АМПУ в реалізацію проекту становлять 404,1 млн грн (без ПДВ). Роботи виконує днопоглиблювальний флот китайської компанії CHEC.

В АМПУ акцентують, що завдяки прозорій процедурі та конкурентній боротьбі на торгах, економія коштів становила 10% від очікуваної вартості, або 40 млн грн.

Загальний обсяг днопоглиблювальних робіт в порту «Чорноморськ» становитиме близько 2 млн куб. м. На підхідному каналі видалено майже 500 тис. куб. м ґрунту, в акваторії буде видалено майже 1,5 млн куб. м.

Як повідомляв УНІАН, 13 березня китайська компанія China Harbour Engineering Сompany Ltd (СНЕС) перемогла в тендері з днопоглиблення в морському порту «Чорноморськ» (Одеська область) на суму понад 400 млн грн.

За результатами відкритих торгів компанія CНЕС запропонувала провести днопоглиблення підхідного морського каналу за 87,149 млн грн, а роботи в операційній акваторії оцінила у 316,999 млн грн, що стало найкращою ціновою пропозицією по кожному з лотів.

Морський торговельний порт «Чорноморськ» у січні-грудні 2017 року збільшив перевалку вантажів порівняно з аналогічним періодом минулого року на 10,6% - до 17,633 млн тонн.

Довідка УНІАН. Морський торговельний порт «Чорноморськ» - універсальний міжнародний порт, один з найбільших на Чорному морі. На підприємстві діють спеціалізовані термінали і комплекси, які дозволяють перевантажувати наливні, навалочні та генеральні вантажі. 29 причалів порту здатні приймати судна вантажопідйомністю до 100 тис. тонн.

Підхідний канал побудований в 1957 році. Спочатку мав ширину 60 м, глибину 8,25 м і довжину 780 м. Пізніше параметри поетапно збільшувалися і згодом досягли показників: глибина - 14,5 м, ширина - 150 м і протяжність - 1,4 тис. м.