УЗ звинуватили в ігноруванні позиції ринку щодо металобрухтових тендерів на ProZorro

У тендерній документації УЗ залишився пункт про відвантаження металобрухту на умовах EXW Склад продавця.

«Укрзалізниця» 12 лютого 2019 року повторно виставила на реалізацію кілька великих партій брухту чорних металів через систему ProZorro.

Однак умови тендерів не зазнали змін у порівнянні з січневими аукціонами, повідомляє прес-служба Укрметаллргпрому.

У січні 2019-го вони були визнані такими, що не відбулися через відсутність заявок від учасників ринку. Тоді ж Об'єднання підприємств «Укрметалургпром» закликало «Укрзалізницю» переглянути умови продажу металобрухту.

«Втім, зараз, як і тоді, у тендерній документації УЗ залишився пункт про відвантаження металобрухту на умовах EXW Склад продавця. А це означає, що переможець аукціону повинен самостійно забезпечити вивезення сировини з майданчика Укрзалізниці, на якій буде здійснюватися навантаження, сортування, різання і т. д., але доступ на яку регулюється виключно самою УЗ», - повідомили в прес-службі.

Покупець самостійно несе відповідальність за подачу вагонів під вантаження і вивіз вагонів з території УЗ, що повністю контролюється самою Укрзалізницею і знаходиться поза реальною сферою впливу покупця, зазначили в прес-службі.

«При цьому, вартість навантажувальних робіт умовами аукціону не визначена, тому продавець зможе встановити будь-яку ціну таких робіт. Крім цього, у документації також відсутній перелік пунктів знаходження металобрухту», - йдеться в повідомленні.

Таким чином, за оцінками «Укрметалургпрому», непрогнозовані витрати на логістику від фактичного місцезнаходження брухту до пункту призначення, а також невідома вартість навантажувальних робіт значно збільшать витрати покупця, в середньому на 1000 – 1500 грн. за тонну.

У «Укрметалургпромі» підкреслюють, що купівля сировини за непрозорими цінами для метпідприємств неприйнятна, особливо коли на зовнішніх експортних ринках загострюється конкуренція і посилюється протекціонізм у ряді країн, а українським сталеварам доводиться буквально відвойовувати своє місце на глобальному ринку.

«Необхідно також сказати, що викликає здивування і підхід до самого ціноутворення: фіксація вартості на піврічний період суперечить загальноприйнятій практиці, оскільки коливання ціни на світовому ринку брухту відбуваються щодня. Аналогічним змінам піддається і ціна металобрухту в Україні. Такий підхід слід замінити на більш гнучкий, прив'язаний безпосередньо до ринку. Виходячи з вищевикладеного, «Укрметалургпром» знову закликає «Укрзалізницю» переглянути умови продажу металобрухту через систему ProZorro», - йдеться в повідомленні.