Проїхатися в жіночому чи в чоловічому купе. Вибір за Вами. Причому, ця послуга до літа надаватиметься у всіх українських потягах...
І справа зовсім не у попиті. За словами заступника начальника Головного пасажирського управління «Укрзалізници» Івана Карпяка , «в даному випадку не можна говорити, що виникла потреба. Просто є окремі випадки, звернення з приводу проїзду в «одностатевому» купе». Власне, на сьогодні дану послугу запрошують виключно пані, і то дуже рідко (швидше за все, більшість просто не знає про її існування - ред.). В «Укрзалізниці» відзначають, що фактично є першопроходцями, оскільки розділення купе за гендерним типом немає в Європі, ще низці сусідніх країн, хіба що в Російській Федерації. Безумовно актуально для Росії, з її безмежними просторами, якими потяг від крайнього сходу до крайнього західу йде близько тижня. А ми, мабуть, вирішили не порушувати традицію – не відставати від північного сусіда. Що стосується старенької Європи, то там Вам доведеться викупити все купе, якщо не бажаєте опинитися в компанії осіб протилежної статі. Утім, у Європи відсутність проблеми, скоріше пояснюється, по-перше, дуже невеликими відстанями всередині невеличких європейських держав і дуже швидкісними поїздами. Ці два чинники разом призводять до того, що європейцям практично незнайоме поняття "Ніч в потягу".
Проте, повернемося на рідну колію. На сьогоднішній день «одностатеве» купе передбачене у складі семи українських потягів, причому на найпопулярніших напрямах. Тільки потяг №106Ш «Одеса-Київ» ощасливить двічі – купе є і у вагоні класу «люкс». Принцип визначення «статі» купе – хто першим
Якщо ж вагонну романтику відсунути убік, то нововведення створює певні незручності і самим залізничникам. Як кажуть, за ініціативу карають. Наприклад, виникає питання, як бути з поїздами, що слідують з України в країни, де про таку послугу не чули? Наприклад, купила українська фройлян квиток на Берлін, і майже біля самої мети її чекає великий сюрприз у вигляді підселення «досвідченого прусського хлопця». Це не виключено з огляду на те, що іноземні леді подібні «подарунки» в Україні одержують, викупляючи при цьому все купе. Особисто мені довелося кілька років тому спостерігати цей випадок в потязі зі, знову таки, Берліна: жінка викупила двомісне купе, а в Україні до неї підсів чоловік – і не зайцем, а з відповідним квитком! Утім, він виявився «добряком» – майже всю дорогу самотньо простояв у коридорі.
Тим часом, І.Карпяк запевняє, що навіть якщо в «гендерне» купе проданий лише один квиток, особам іншої статі туди «зась». «Звичайно, це впливає на прибутковість залізниці», - нарікає він. До речі, в плані ціни квитка Ваш вибір не має значення. І ще одне. Відомство не виключає, що у разі недостатнього попиту на послугу відмовлятиметься від таких купе (назвемо їх Ч/Ж) у період пікових перевезень, коли місця не вистачає. «Якщо місця в купе будуть вільними, то продаватиметься і одностатеве купе, особливо в пік», - відзначає І.Карпяк.
Для тих, у кого немає часу чекати до літа, нагадуємо, що на сьогоднішній день «чоловічі» і «жіночі» купе передбачені у складі наступних потягів: у потязі № 024Ш «Одеса – Москва», вагон 09 купейний; потязі № 106Ш «Одеса – Київ», вагон 04 купейний і вагон 08 люкс; потязі № 060Ш «Одеса – Харків», вагон 10 купейний; потязі № 064Ш,П «Одеса – Дніпропетровськ», вагон 06 купейний; потязі № 124Ш «Одеса – Київ», вагон 05 купейний; потязі № 049/050Ш «Київ - Трускавець», вагон 02 купейний; потязі № 091/092Ш «Київ - Львів», вагон 07 купейний.
Кіра Матвєєва (УНІАН)