На Київський вокзал прибув поїзд з минулого, яким їздили понад 100 років тому. Так Південно-Західна залізниця відсвяткувала своє 140-річчя. (Фоторепортаж)
У червні 1870 р. товариства Київо-брестської, Одеської і Брестско-Граєвської залізниць об`єдналися в товариство Південно-західних залізниць. Це була перша в Росії велика залізниця протяжністю 2167 кілометрів, що складало тоді 10% від усієї залізничної мережі країни. Дорога була приватною, на початку ХХ століття її викупила держава.
Південно-західна - таку назву залізниця дістала тому, що шляхи мали відповідне розташування до центральних районів величезної Російської імперії.
Офіційний рух по залізниці було відкрито 7 червня (26 травня) 1870 року. Об 11 годині 30 хвилин з Києва відійшов перший потяг, який прибув у Бірзулу (нині Котовськ, за 22 кілометри від станції Балта) о 6.00 27 хвилин ранку наступного дня. Так було покладено початок існуванню Південно-західної залізниці.
Вагони отримали друге життя і пасажирів: у 2010 році з ретро-поїзда вийшли люди минулого століття - пані з віялами, чоловіки з пишними вусами, продавчині бубликів і льодяників. На першу платформу також зійшли відомі фігури, які свого часу творили історію ПЗЗ: Андрієвський, Вітте, Бородін, Нємєшаєв та ін.
Розповідають, приміром, що керівник Південно-західними залізницями у 1886-1889 рр. граф Сергій Вітте, який отримав цей дворянський титул пізніше, попередив аварію царського потягу у 1888 році, таким чином врятував Олександра III та його сім`ю.
Південно-західні залізниці у той час вважалися кращими в Російській імперії. Навіть нинішній збірник тарифів "Укрзалізниці" має в собі основи формування тарифів, введені Вітте.
Його наступник Клавдій Нємєшаєв також провів ряд нововведень на дорогах. Його любили залізничники за соціальну роботу - вирішення проблем сиріт, навчання, житла для залізничників. До речі, знаменита фраза "кадри вирішують усе", як вважають деякі історики, належить не Сталіну, а Нємєшаєву.
Потяг готували до свята в локомотивному депо Щорс. Надалі цей раритетный рухомий склад стане експонатом музею історії залізничного транспорту, який буде відкритий у Києві до 150-річчя усієї вітчизняної залізничної галузі.
(УНІАН)