Транспортна галузь не тільки готується до перевезень уболівальників і туристів під час чемпіонату з футболу, а має намір перейти на новий, більш якісний рівень. Інтерв`ю з гендиректором “Укрзалізниці” М.Костюком.
Україна наближається до події, підготовка до якої торкнулася багатьох вітчизняних галузей економіки — Євро-2012. Для транспортної галузі подія є надзвичайно важливою не тільки тому, що на неї ляже колосальне навантаження з перевезення уболівальників, туристів, але і тому, що якість підготовки до цієї події буде стимулом для розвитку транспорту на багато років вперед. Нові якісні дороги, сучасні авіатермінали, оновлені вокзали, інфраструктура — це все збережеться після часу «Ч» і залишиться для нас.
Що стосується залізничної галузі, то для неї головною є не просто підготовка до перевезень, а перехід на новий, якісніший рівень надання послуг. За словами генерального директора “Укрзалізниці” Михайла Костюка, найсерйозніше відомство готується до організації прискореного руху потягів між містами, що приймають чемпіонат, адже в цій справі потрібна мобільність.
«До впровадження швидкісного руху готуємося серйозно. Проводиться підготовка інфраструктури, продовжуємо займатися розділенням пасажирського і вантажного руху на так званому головному транспортному коридорі. У нас в плані організаційної роботи все вийшло: побудовані графіки руху вантажних і пасажирських потягів, ми домоглися того, що на цьому напрямі ми не втрачаємо вантажні потоки», - говорить М.Костюк. За його словами, транзитні потяги поїдуть маршрутом на Рівне, а пасажирські — із західного кордону на Тернопіль, звідти до Києва, потім Полтаву, звідти — розгалуження до Харкова, Донецька і Дніпропетровська.
«Ми поставили завдання не втрачати на цій ділянці вантажні потоки і формувати на існуючій інфраструктурі реальну ділянку для прискореного руху пасажирських потягів. Для цього, звичайно, потрібен рухомий склад», - відзначає М.Костюк.
Рухомий склад буде як вітчизняним, так і іноземного виробництва.
Іноземний постачальник
Зараз українська сторона чекає певного покращення умов кредиту, який надає Корея на закупівлю, і очікується, що контракт між «Укрзалізницею» і «Хюндай Корпорейшн» буде підписано на початку грудня поточного року.
Як з`ясувалося, “Укрзалізниці” довелося вдатися до такої процедури вибору постачальника даних міжрегіональних потягів, оскільки потяги європейських компаній, які відгукнулися на участь в тендері адміністрації залізниці, не тільки обійшлися б дорожче, але і не були б виготовлені в строк. Відгукнулися два європейські виробники — чеська Skoda і польська Pesa. Проте і той, і інший виробник могли до Євро-2012 поставити лише 2 потяги, що не влаштувало “Укрзалізницю”.
Як пояснив М.Костюк, при підготовці до Євро-2012 стоїть головне завдання — організація швидкісних перевезень між містами-мільйонниками і столицею України. «Це відстані 550-600 км., до Донецька — 700 км. Нам бажано такі відстані покрити сучасним видом руху — денними швидкісними потягами. Ми оголосили відкритий тендер, в якому, як сподівалися, візьме участь багато виробників, у т.ч., і європейські. На відкритий тендер, на жаль, прийшли тільки дві компанії — чеська і польська, які запропонували нам до Євро-2012 дві одиниці рухомого складу. Нам же треба не менше десяти на першому етапі», - каже він.
Крім того, за словами М.Костюка, “Укрзалізниця” потребує зв`язаного фінансування — простіше кажучи, кредити на закупівлю цих потягів до Євро-2012. «Таким чином, були проведені серйозні переговори за сприяння уряду, і нам запропонували зв`язаний кредит або кредитування експортно-імпортного агентства (Ексімбанк Кореї) на виготовлення таких потягів виробництва Хюндай», - відзначив гендиректор “Укрзалізниці”. Кошти, необхідні для закупівлі, — 304 млн. євро.
За словами М.Костюка, представники “Укрзалізниці” мали можливість побачити даний пересувний склад «Хюндай» – це сучасні, з цікавим дизайном, інтер`єром потяги, вони будуть обладнані системами WiFi. Потяги матимуть максимальну швидкість 180 км/г. «Потяги цього класу курсують зі швидкістю більше 200 км/г, але ми свідомо на сьогодні замовили потяги зі швидкістю 180 км/г, оскільки використовуватимемо їх на маршрутах існуючої інфраструктури», - розповідає М.Костюк.
Як відзначає М.Костюк, відомство розробило свої технічні вимоги для збільшення плеча пробігу таких потягів. «Я думаю, що ми використовуватимемо. Є бажання спробувати в умовах України дворівневий пересувний склад, оскільки можна сформувати відповідну культуру пасажира. Але потрібно відчути — наскільки комфортно, наскільки ефективно обслуговування цих потягів. Але для перспективи потрібно, тому що дійсно місткість дворівневого потягу викликає інтерес», - відзначає керівник відомства.
Вітчизняний виробник
До перевезень на Євро-2012, звичайно ж, залучатимуть і нові потяги вітчизняного виробництва. Вони використовуватимуться на мобільних маршрутах для перевезення уболівальників на Євро-2012 локально від міста до міста або із західного кордону до Львова.
Поки що відгукнувся тільки Крюківський вагоноремонтний завод, проте «Укрзалізниця» розраховує і на «Луганськтепловоз».
«Ми поставили завдання українському виробникові. Крюківський завод узявся, і два потяги, я сподіваюся, будуть виготовлені і передані нам до Євро-2012. Це буде звичайний класичний рухомий склад, який ми сьогодні бачимо на залізницях України, з тягою електровоза, з покращеною комфортністю, і покращеними рішеннями дизайну. Також ми аналогічне завдання поставили перед «Луганськтепловозом», на жаль, поки що немає зворотної реакції, оскільки завод знаходиться в такому «перманентно непевному» стані. Але я думаю, що вони справляться з цією проблемою, і все-таки дизель-поїзди покращеної комфортності ми одержимо», - говорить М.Костюк.
Зокрема, з початку року відомство освоїло більше 100 млн. грн. на облаштування об`єктів залізничної інфраструктури в пасажирському русі: зроблено 130 пас платформ, відремонтовано 190 залізничних вокзалів. Крім того, проведена повна модернізація 530 км. колії, іншими видами ремонту охоплено ще 2230 км. Вартість цих робіт склала 3 млрд. грн.
Єва Клименко, УНІАН