Чому завдання на сайті Міносвіти з`явилися після того, як наклади посібників було реалізовано?.. Скільки грошей потрапить до кишені тих, хто це все задумав, одному Богу відомо... Думки експертів...
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту взялося розвінчувати міфи про підсумкові контрольні роботи у школах, які, нагадаємо, легким розчерком пера власноруч ввело у 5-8 класах за три місяці до останнього дзвоника. Сьогодні на сайті відомства з`явилася стаття "Десять міфів і одна порада" , в якій школярам та їхнім батькам наполегливо радять не слухати усіляких "експертів", які начебто спеціально накручують їх і створюють тестову паніку. "Порада одна на всіх: і творцям міфів, і тим, хто не відрізняє їх від реальності. Панове «експерти»! Не морочте дітям і батькам голову!" - пишуть на офіційному веб-сайті Міносвіти.
УНІАН пропонує читачам думки експертів, компетентність яких, сподіваємося, не викличе у міністерства сумнівів.
Станіслав Ніколаєнко, екс-міністр освіти та науки України, лідер партії «Справедливість»
Я ВЗАГАЛІ НЕ РОЗУМІЮ, НАВІЩО ЦІ КОНТРОЛЬНІ ПОТРІБНІ?
Зрозуміло, що за розмовами про кризу в освіті, про недостатнє фінансування й усе інше, ми взагалі втратили принциповість. У багатьох школах відсутні директорські контрольні, відчувається відповідне розслаблення. І це, звичайно, підбило міністерство на таке рішення. Але, знову ж таки, це досить не вдалий крок з точки зору строків його виконання, але сама ідея в принципі має право на життя.
У перспективі, я вважаю, дуже важливо зробити незалежне зовнішнє оцінювання для випускників молодшої школи, тобто 4 класів, потім основної - дев`ятикласників та одинадцятикласників. Саме тоді ми матимемо повну картину тієї ситуації, що наразі є в українській освіті, побачимо, де краще ідуть справи, а де гірше. При цьому дуже важливо, щоб це були абсолютні оцінки, не відносно, скажімо, один одного, а відносно державних стандартів. Так ми будемо знати, що з математики у нас приблизно 25-28 % двійок, з хімії - умовно 20%. І тоді уряд і парламент нарешті зрозуміють, що у нас робиться в освіті.
Ігор Лікарчук, директор Центру тестових технологій і моніторингу якості освіти
СКІЛЬКИ ГРОШЕЙ ПОТРАПИТЬ ДО КИШЕНІ ТИХ, ХТО ЦЕ ВСЕ ЗАДУМАВ, ОДНОМУ БОГУ ВІДОМО
А тепер щодо комерційного аспекту. Уже багато писалося й говорилося про те, що батьки кинулися купувати посібники із завданнями, які надрукувало приватне видавництво. На книжкових ринках наразі спостергіається бум. Тож скільки грошей потрапить у кишені тих, хто задумав цю перевірку, одному Богу відомо.
Павло Полянський, голова громадської організації "Центр освітнього моніторингу", екс-заступник міністра освіти
ЧОМУ ЗАВДАННЯ НА САЙТІ МОН З`ЯВИЛИСЯ ПІСЛЯ ТОГО, ЯК НАКЛАДИ ПОСІБНИКІВ БУЛО РЕАЛІЗОВАНО?
Пояснення МОН про те, що контрольні ввели для розробки нового державного стандарту загальної середньої освіти, з`явилося постфактум як виправдання. Адже робота над новою редакцією держстандарту після повернення школи до 11 річної системи навчання розпочалося до того, як було прийняте рішення писати контрольні. Показово і те, що оприлюднення цих завдань з`явилося на сайті профільного міністерства лише після того, як, по-перше, засоби масової інформації, батьки і вчителі висловили достатнє рішучий протест проти такого адміністрування і, по-друге, після того, як наклади цих посібників в основному були реалізовані. У будь-якому разі прямого стосунку, не надуманого, а фактичного, до підготовки нової редакції державного стандарту загальної середньої освіти це дослідження, звісно, не матиме.
І насамкінець, маємо пам`ятати, що повна загальна середня освіта, а також проведення будь-яких досліджень в рамках школи, має надаватися та відбуватися безкоштовно для споживачів освітніх послуг. Це зафіксовано в Конституції України.
Лілія Гриневич, координатор напрямку "Суспільство знань" Уряду змін
ЦЕ НІЩО ІНШЕ ЯК ВИТЯГУВАННЯ ГРОШЕЙ З КИШЕНІ БАТЬКІВ
Якщо це благородна мета, то у міністерстві мали виробити інструменти її досягнення. Для того, щоб переглянути державні стандарти, зовсім необов`язково вимірювати результати близько шестисот тисяч дітей, які навчаються на паралелях у 5-8 класах. Достатньо провести дослідження навчальних досягнень репрезентативної вибірки дітей. Це називається моніторингові дослідження якості освіти. Державні стандарти також можна удосконалювати, покладаючись на те, як наші діти взяли участь у міжнародних порівняльних дослідженнях.
Утім, метод, який обрали у профільному міністерстві, демонструє те, що, очевидно, там керувалися не тількими такими благородними намірами. Контрольні роботи, які щороку проводили учителі, "прив`язані" до збірників, що видано й укладено конкретними людьми і конкретним видавництвом. А це ніщо інше як витягування грошей з кишені батьків.
Ситуація така, якщо ви - мама і знаєте, що у дитини будуть вперше такі контрольні роботи, схожі на іспит, й підготуватися до них можна за спеціальними посібниками. Перше, що ви зробити - купите їх. Саме тому ці книжечки сьогодні - найбільш ходовий товар.
Тому я ставлюся до цієї ідеї, як до абсолютно непрофесійного рішення. Білими нитками шиті усі ті бізнес-бонуси, які отримають ініціатори цього нововдення.
Опитувала Наталя Овсієнко