Трохи незвичне від мене, але насправді дуже важливе.
Хочу привітати студію GSC Game World з гарною новиною. S.T.A.L.K.E.R. 2 офіційно виходить на PS5. Як пишуть, фізична версія на PS5 вимагатиме довантаження через інтернет, але це неминуче явище, усе стає важчим. Краще планувати простір і підключення заздалегідь.
Я свого часу бігав у S.T.A.L.K.E.R. тижнями на звичайному компі. Друга версія набагато важча для моєї машини, але навіть з мінімальними налаштуваннями це геніально, дійсно новий рівень. Затягує.
Але нове покоління із задоволенням грає саме на консолях. Мій син на певний час навіть підсадив мене на них (купувати йому PS5 поки не хочу – це 100% time killer). Тож я з власного досвіду розумію, що ігри для PC та консольні – це різні сегменти. Це як новий продукт.
Вихід на PlayStation – це однозначно перемога на бізнесовому рівні, бо це величезний ринок.
У світі більше ніж 80 млн проданих консолей PS5. Sony тримає десь 45% світового ринку ігор для консолей, це десь 39 млрд доларів у 2025 році. Тобто, навіть 1% цього ринку – це 390 мільйонів доларів цілком прозорих продажів. А S.T.A.L.K.E.R. 2, як на мене, вартий набагато більшого.
Тут я нагадаю, що гру випустили 20 листопада 2024 року, і у перші 48 годин був проданий 1 млн копій. А у березні 2025 року кількість гравців сягнула вже 6 млн копій. Так, це не зовсім показник продажів, але точно показник успіху. Студія вже вийшла "у плюс" та цілком заслуговує на гарні профіти.
Чому ще це знаково? S.T.A.L.K.E.R. 2 — це український продукт найвищої якості на світовому ринку. Про нього знають навіть ті, хто ніколи не грав. Його вихід в екосистемі PlayStation означає нову хвилю уваги до українського продукту. До України. Ми не маємо асоціюватися виключно з війною та Чорнобилем, які є історіями горя та випробувань. Нам потрібні історії успіху. Що більше, то краще. Можете назвати це soft power, у даному випадку – буквально.
Тож бажаю, аби S.T.A.L.K.E.R. 2 зробив новий успіх. Сам вихід заплановано на 20 листопада 2025, передзамовлення вже відкриті в PS Store.
До того ж, комп'ютерна версія теж постійно оновлюється. В мене у Steam постійно сигналізують додатки, бандли, апгрейди. Це правильно. Зазвичай, постійний апдейт потрібний, аби знов і знов привертати увагу до свого продукту. Покупці швидко забувають про ігри, бо щомісяця виходить щось нове, і потрібно щоразу повертати увагу. Тому технічні апгрейди – це плюс. Оновлення Unreal Engine, який додасть грі нових нюансів, – плюс. Два доповнення та multiplayer – потрійний плюс. Тобто, продукт матиме подальший розвиток, це гра у довгу.
З переваг — тепер можна буде навіть на консоль підгружати власні скіни, зброю, усе оце. Хто грав, той знає, що це дуже фанська річ.
Також хочу привітати Максима Кріппу. Він не лише персонаж зі стрічки новин про приватизацію, він власник геймдев-студії GSC Game World, розробника гри. Як і будь-який власник, він докладався до проекту. Сам факт того, що гру дороблено та випущено в екстремальних умовах війни, вже вартий відзнаки. Україна має сильні позиції на ринку розробників – це дійсно досягнення. Продовжувати пушити продукт – це водночас працювати і на себе, і на імідж країни.
До речі, як я чув, тривають переговори про екранізацію гри. В моєму уявленні, це буде такий самий класний продукт, як Resident Evil та Fallout. Тож 100% – плюс.