Дізнайтеся, чому авто може відмовитися рушати з місця і як завести машину на "механіці" і "автоматі" в мороз.
При низьких мінусових температурах багато власників авто стикаються з проблемою - навіть при достатньому прогріванні двигуна "залізний кінь" відмовляється їхати. УНІАН з'ясував, як заводити машину в мороз при різних причинах незапланованої стоянки.
Перш ніж розбиратися, як в холод завести машину, треба зрозуміти, чому взагалі виникла така проблема. Досвідчені автомобілісти і механіки кажуть, що причин може бути кілька:
Низький заряд (менше 30%) або повна його відсутність цілком можуть стати проблемою - машина не поїде, тому що акумулятор просто не видасть ту силу струму, яка необхідна для запуску двигуна.
Варіанти, як завести машину, якщо сів акумулятор, два - "прикурити" від іншого авто (підключитися до його акумулятора) або завести "з штовхача". Якщо зібралися використовувати перший метод, то враховуйте, що машина-донор повинна їздити на такому ж паливі, як у вас, і мати ідентичний за потужністю акумулятор. У другому випадку, щоб штовхнути машину, доведеться знайти добровольця.
Так може статися, якщо довго намагатися безуспішно завести машину - замість іскри ви отримаєте залиті свічки. Вирішити проблему неважко - натисніть на педаль газу і 10 секунд "попрацюйте" стартером. Ця дія перекриє подачу палива, свічки просохнуть, але відразу заводити машину не можна - потрібно дати бензину стекти.
Якщо запуск стартера не допоміг, то доведеться викрутити свічки і зрозуміти, що стало причиною пропуску іскри - можливо, на свічках утворився нагар. Тоді потрібно почистити свічки, просушити феном і прогріти над газовою плитою.
Іноді при запуску двигуна можна почути нехарактерні клацання - це ознака стартера, що вийшов з ладу. Буває так, що починає він працювати далеко не відразу - тільки після декількох запусків, хоча і машина прогріта, і акумулятор заряджений. В такому випадку краще звернутися в сервіс - самостійно лагодити не рекомендується.
Це одна з найнеприємніших ситуацій, з якою тільки може зіткнутися автовласник. При зниженні температури рідина густіє, якщо почати заводити машину в такому положенні, то буде занадто велике навантаження і на мотор, і на АКБ. Тому мастило потрібно розморозити - оптимально для цього використовувати обігрівач. Коли двигун відігріється, краще поїхати в сервіс або самостійно поміняти мастило на більш стійке до низьких температур.
Якщо таке сталося, то гази не зможуть виходити вільно, а двигун не запуститься. Прибрати конденсат можна механічно - просто почистити вихлопну трубу. Лід в кінці труби зручно збивати викруткою, але якщо він утворився дуже глибоко, то краще помістити машину в теплий гараж - тоді лід відтане сам.
Поломки в контактній групі замка запалювання призводять до некоректної роботи поворотників, ліхтарів заднього ходу, ближнього і дальнього світла. Швидше за все, причина цього - окислилися контакти. Їх можна ошкурити вручну або повністю поміняти групу на СТО.
Незважаючи на те що думки про необхідність прогріву машини різняться, краще перестрахуватися і виконати кроки по інструкції - тоді шанс, що авто заведеться з першого разу, вище.
Запам'ятайте, як правильно розігріти машину в мороз:
Відразу після цього можна їхати, але тільки якщо машина завелася з півоберта - якщо ні, то тримати стартер довше 10 секунд не можна, інакше він зламається. Краще зробити 3-4 спроби, потім дати машині відпочити, і повторити дії за алгоритмом.
Якщо у вас машина на "механіці", то крутіть стартер, вичавлюючи зчеплення, а після того як двигун заведеться, не відпускайте педаль ще 2-3 хвилини. Для коробки "автомат" встановіть селектор в нейтральне положення, почекайте кілька секунд і поверніть ключ на старт - далі автоматика зробить все сама.