Напружена психологічна драма про темні сімейні таємниці захоплює з перших хвилин і змушує затамувати подих.
2 травня 2024 року в український прокат виходить гостросюжетний трилер "Спадкоємець" (The Successor / Le Successeur) від французького режисера Ксав'є Леґрана.
В центрі сюжету – молодий і успішний модельєр Елліас, життя якого кардинально змінюється після звістки про смерть батька. Повернення у рідний Квебек, де минуло його дитинство, обертається для героя не просто болісними спогадами, а справжнім кошмаром і чередою шокуючих відкриттів. Ховаючи страшні сімейні таємниці, чоловік вступає в небезпечну гру, ставки в якій будуть дуже високими. Цей похмурий квест затягує і не відпускає до самого фіналу, тримаючи глядачів у постійній напрузі.
УНІАН разом з кінокомпанією "Артхаус Трафік" вирішили розповісти, чому "Спадкоємець" може сподобатись глядачам і на що звернути увагу при перегляді.
Талант Ксав'є Леґрана вже встигли відзначити на світовому рівні. Його дебютний короткий метр "Перш ніж утратити все" був номінований на "Оскар" і здобув нагороду "Сезар" (одна з найважливіших кінопремій після золотої статуетки від Американської кіноакадемії).
Його повнометражний дебют – пронизлива драма "Опіка" про родину, зруйновану домашнім насильством – став міжнародною сенсацією і приніс митцю "Срібного лева" Венеційського кінофестивалю за найкращу режисуру, а також здобув чотири нагороди "Сезар".
У 2018 році авторитетний журнал Variety включив Леґрана у список "10 режисерів, за якими варто стежити".
Продюсер "Спадкоємця" Сільвен Корбейл раніше співпрацював з Ксав'є Доланом ("Мамочка", "Це всього лиш кінець світу"), а монтажер Йоргос Лампрінос має у своєму портфоліо оскароносного "Батька" з Ентоні Гопкінсом. Водночас, художник-постановник Сільвен Леметр відомий за "Фрагментам жінки" з Ванессою Кірбі.
Словом, творець картини зібрав за лаштунками справді авторитетну команду професіоналів, що мають у своєму послужному списку роботи з культовими режисерами та визнані шедеври.
"Спадкоємець" дебютував на світовій кіносцені у вересні 2023 року на Міжнародному кінофестивалі у Сан-Себастьяні. Це масштабний кіноогляд класу А, один із найвпливовіших кінофорумів Європи. Потрапити в основний конкурс Сан-Себастьяна – це знак якості для багатьох стрічок. Серед переможців фестивалю в різні роки були такі видатні режисери, як Френсіс Форд Коппола, Терренс Малік, Франсуа Озон та Педро Альмодовар.
Однією з найцікавіших особливостей "Спадкоємця" є сміливість, з якою Ксав'є Леґран змішує жанри. Фільм починається як психологічна драма про модельєра Елліаса, який повертається з блискучого світу паризької моди до травматичного минулого у провінційному Квебеку. Але несподівано стрічка перетворюється на напружений трилер у дусі Альфреда Гічкока. При цьому Леґран уникає жанрових кліше, натомість наповнюючи сюжет філософським змістом та алюзіями на давньогрецькі трагедії.
В інтерв'ю режисер зізнавався, що проводить паралелі між Елліасом та Ікаром з давньогрецьких міфів. Модельєрська кар'єра для героя – це політ до Сонця, виклик долі. А вимушене повернення до коренів стає для нього падінням з небес, як для Ікара. Та й загалом історія Елліаса сповнена фатуму і нагадує античні трагедії.
Такі жанрові та смислові експерименти роблять "Спадкоємця" однаково цікавим і для поціновувачів артхаусу, і для шанувальників напружених трилерів.
"Спадкоємець" – це не просто майстерно зняте жанрове кіно, а й фільм, який порушує по-справжньому важливі та болючі теми. Ксав'є Леґран продовжує розмову про насильство і токсичну маскулінність, яку розпочав у своїй попередній гучній роботі "Опіка". Якщо там режисер досліджував тему домашнього насильства, то тепер його фокус зміщується на руйнівний вплив патріархальної культури в цілому. Причому від цього страждають не лише жінки й діти, а й самі чоловіки, які опиняються в пастці нав'язаних суспільством ролей і моделей поведінки.
Леґран ставить перед глядачами й героями непрості питання. Чи можливо повністю відректися від свого коріння й починати життя "з чистого аркуша"? Як далеко ми готові зайти, щоб приховати сімейні таємниці та уникнути відповідальності за вчинки наших близьких? І чи здатні ми розірвати порочне коло насильства, яке часто передається з покоління в покоління?
Наразі оцінка фільму на IMDb становить 7,1 з 10 балів, тоді як на Rotten Tomatoes він отримав 75% схвалення від критиків.