Член київської команди БЮТ, депутат Київради Олександр Притика вже порадував УНІАН цікавими «відкриттями» у сфері користування міської власності і землі. Олександр Якович продовжує відкривати цікаві для киян факти....
Олександр Якович, скажіть, як ви оцінюєте розклад політичних сил, що склався в Київраді?
На тому, як пройшла перша сесія міськради детально зупинятися не буду. Скажу тільки, що підсумком її проведення стало розвінчання декількох міфів. Перший міф – про те, що ті або інші партії, блоки, групи, які потрапили до міськради, прикриваючись певними програмами, - прийшли для захисту територіальної громади. Це все – обман виборців.
Той симбіоз, який утворився в більшості ради, а саме - Блок Черновецького, Партія регіонів, Блок Литвина, «Наша Україна» і частина Пори-ПРП говорить про «здоровий прагматизм» нової Київради. Люди прийшли вирішувати свої питання, заробляти гроші. Подивіться, вся нова більшість Київради зосередилася в чотирьох комісіях, що стосуються питань грошей і власності.
Решта дванадцять чоловік - це керівники інших комісій, які по суті формують президію. Склалася ситуативна більшість, що основана не на принципах ідеології, а на принципах здорового прагматизму.
Другий розвінчаний міф - що новий мер – нібито демократ і реформатор. Те, як проходили ці сесії - з ігноруванням абсолютно всіх процедур і думки меншості, - показало, що Леонід Михайлович прийшов для того, щоб володарювати. Тобто він убив дракона, який царював десять років (може, вісім, тому що два з них він формувався). На жаль, убив дракона, він сам став драконом. Тому що навіть якщо ти маєш більшість - дотримуйся пристойності, процедур, не грубіянь.
За ці два місяці всі його дії були направлені не стільки на реформування і підготовку системних програм реформування міста, скільки на зміцнення особистої влади і зміцнення електоральної бази. Про це говорить і достатньо хаотичне призначення замів, яке диктувалося або політичними домовленостями, або особистою відданістю. І те, що відсутня організаційна структура, яка повинна бути затверджена Київрадою, відсутній повноцінний розподіл функцій і обов`язків, програмні принципи. Є окремі ініціативи, деякі з них популістські, деякі не сповна зрозумілі, деякі розумні. Але немає головного - концепції роботи.
Наприклад, комісію із питань бюджету і соціально-економічного розвитку очолив беззмінний з часів Сан Санича голова цієї комісії Присяжнюк Володимир Костянтинович. Як на сьогодні виглядає київський бюджет - це тема для окремої розмови. Це абсолютно непрозорий документ з незрозумілими пріоритетами, незрозумілими обґрунтуваннями доходів і витрат. Який був сенс залишати на чолі комісії людину, що займалася цим при колишньому мері і при ньому ж - колишнього заступника, пана, Падалку, - незрозуміло.
Комісію із питань власності очолив найбільший київський власник, який свою власність в центрі Києва придбав за Омельченка. Це власник Арго-Трейдінга, вельми відомої комерційної структури. Я не кажу, що цей власник - погана людина, але він вже там був, і він вже все отримав, а йому вирішили знову дати покерувати власністю. Він – член Партії регіонів.
Заступник пана Черновецького по адміністрації Кижаєв теж є членом Партії регіонів, він теж займається питаннями власності.
Цікаві і інші кадрові рішення. Питаннями містобудування і архітектури відатиме страхувальник, віце-президент страхової кампанії. Тобто професійна ознака при призначенні взагалі не враховується. Комісію із питань ПЕК і житлово-комунального господарства очолив авіатор. Питаннями культури займатиметься військовий розвідник. Комісію із питань торгівлі, побутових послуг і ринків очолила людина, для якої це профільний бізнес, він власник Петрівки. Шановна людина, грамотна, але подумайте, наскільки ефективно перейматиметься інтересами киян в цій області людина, що має тут профільний бізнес?
Нагадаю, чим повинна займатися Київрада. Київрада - це представницький орган киян, це люди, яким кияни довірили представляти їх інтереси. Їх функції - встановлення правил роботи суб`єктів господарювань і розпорядження муніципальним майном. Будь-яке майно, аж до продажу або придбання автомобіля для комунальних структур, приймається рішенням Київради. Плюс ще одна функція - контроль виконавчої влади. Міська влада у нас двоголова. Перша голова – це міське самоврядування, великий холдинг, призначений для забезпечення життєдіяльності міста і надання послуг киянам у області побуту, ритуалу, сміття, енергетики і так далі. Класичні функції мера і виконавчого органу Київради – це нормальна господарська діяльність, рада розпоряджається, а мер управляє. У Києві міський голова за посадою є головою київської міської адміністрації, повноваження якого аналогічні повноваженням губернатора області. Він контролює всі питання державного контролю, координації роботи всіх державних органів, включаючи силовиків, прокуратуру, УВС, податкову, митницю і так далі. Ви розумієте, як складно людині, що поєднує дві топ-посади - представницьку і виконавчу, - залишатися демократом, навіть якщо він щиро хоче залишатися демократом.
І найтривожніше у всій цій ситуації те, що в Києві є величезна кількість системних проблем. Перша група проблем розв`язується за допомогою зміни правил, друга група проблем - це яка розв`язується комплексним підходом, - там потрібні час, гроші і громадська згода.
Можна конкретніше про зміни правил?
Більшість тем, пов`язаних з хаотичною забудовою міста, це питання зміни правил – не більше. Тому що у прийнятих нормативних документах за правилами забудови Києва написано, що не можна будувати велику поверховість, але там же міститься уточнення: в окремих випадках можна, не можна ущільнювати забудову, але іноді можна, не можна будувати будинки на місці спортивних майданчиків і дитячих садків, але якщо в цьому будинку є фітнес-центр, то вже можна.
Я поки говорю про тенденції, я нікого не обвинувачую. По суті робота Київради визначатиметься її двома полюсами, будуть люди, які прийшли працювати виключно на себе, а будуть люди, які прийшли працювати на користь київської громади. Залежно від цього і визначатиметься: хто за чим прийшов. БЮТ, перебуваючи в опозиції, діятиме на користь киян. Наприклад, контролювати те ж міське майно, яке на сьогоднішній день оцінюється в сто мільярдів гривень і яке використовується украй неефективно. Достатньо сказати, що два з половиною з шести мільйонів квадратних метрів нежилого фонду, які знаходиться на балансі міста, здається в оренду. Ціна орендної плати - десять гривень в місяць.
У Вас були якісь ідеї з приводу столичного ринку землі?
Але для цього потрібна політична мужність. БЮТ ставитиме ці питання. Я в одному з інтерв`ю піднімав питання спекуляції землею. Тепер, подивившись цифри, я можу робити висновки. Чому можлива спекуляція? Тому що ставка орендної плати майданчика під будівництво житла 0, 01% від нормативної оцінки цієї землі. Так, на період будівництва потрібно встановлювати 10 - 15% вартості, щоб люди швидше будували. А ось коли будинок пройшов держкомісію, введений в експлуатацію, тоді можна і знижувати орендну плату для мешканців. А для елітних будинків можна і не знижувати, хай входить в квартплату.
…Сам Леонід Михайлович говорить: ви не переживайте за комісії. Я, мовляв, в парламенті не очолював комітетів, але мене всі знали. Так от, БЮТ послідовно інформуватиме городян про всі дії і ініціативи влади…
Маша Міщенко