Порушено всі терміни розгляду
Про це представник БЮТ повідомив кореспондентові УНІАН.
«Перш за все, необхідно, аби молодь не бачила реклами пива сотні разів упродовж дня. Із споживанням пива в Україні склалася нестерпна ситуація, і сама собою вона не поліпшиться. У ВР часто приймають політично необхідні закони, а закон про обмеження реклами пива політично необхідним не є. Якщо прирівняти пиво до алкоголю і заспокоїтися – нічого само собою не зміниться. Ми спостерігатимемо практично ту саму ситуацію», – вважає Д.ВЕТВИЦЬКИЙ.
Депутат звертає увагу на те, що розповсюдження реклами пива і слабоалкогольних напоїв в Україні суперечить суті Закону України №1824-VI від 21 січня 2010 року про прирівнювання пива і слабкоалкогольних напоїв до алкогольних і про обмеження їх продажу і споживання, який набув чинності.
«Є суперечності між прийнятим законом і існуючою рекламою пива. Виходить, що реклама закликає до того, чого робити не можна», - наголосив Д.ВЕТВИЦЬКИЙ.
Зокрема, народний депутат відзначає, що закон забороняє розпивання пива і слабоалкогольних напоїв у громадських місцях, а реклама – навпаки, культивує вживання цих напоїв серед молоді і стимулює вживати їх в парках, на вулиці, в лісі.
Д.ВЕТВИЦЬКИЙ повідомив, що має намір підписати звернення до Голови Верховної Ради В.ЛИТВИНА з вимогою розглянути законопроект №1014-2 про обмеження реклами пива, заручившись підтримкою фракції. За його словами, «БЮТ перебуває в опозиції до існуючої влади після підписання закону про зміну Регламенту, і тепер у БЮТ буде більше часу, щоб займатися розглядом соціально значущих законопроектів».
«Рекламу пива й інших алкогольних напоїв потрібно забороняти», – переконаний депутат.
«Де-юре, розпивання пива в громадських місцях заборонене. А на практиці цей закон масово порушується. Реклама продовжує привчати молодь розпивати алкоголь з екранів телевізорів, на постерах у метро», – каже він.
В.ЧЕРНЯХОВСЬКИЙ наголошує, що законопроект №1014-2 вимагає розгляду ще з квітня 2008 року. За його словами, профільний комітет - Комітет ВР України з питань свободи слова та інформації - мав бути розглянутий впродовж місяця, а «минуло вже майже 2 роки».
«Сьогодні порушено всі терміни розгляду – цей законопроект досі лежить без руху і, всупереч Регламенту Верховної Ради, не розглянутий на Комітеті з питань свободи слова та інформації. В цей час, коли реклама алкоголю, зокрема пива, продовжує забирати життя українців», – відзначає громадський лідер.
Від імені «Форуму порятунку Києва» В.ЧЕРНЯХОВСЬКИЙ закликає депутатів «приборкати пивну вакханалію» також шляхом введення ліцензій на продаж пива й слабоалкогольних напоїв.
Крім того, В.ЧЕРНЯХОВСЬКИЙ пропонує збільшити штрафи за розпивання алкоголю (зокрема пива та слабоалкогольних напоїв) у громадських місцях. На його думку, такий штраф повинен становити 1020 грн. - 60 неоподатковуваних податком мінімумів доходів громадян - замість нинішніх 17–85 грн.
«Низькі штрафи за порушення правил продажу пива в громадських місцях і розпивання цього напою не сприяють виконанню прийнятого закону про прирівнювання пива до алкогольних напоїв», – відзначив він.
На думку В.ЧЕРНЯХОВСЬКОГО, ухвалення законопроекту №1014-2 буде підтвердженням курсу держави на оздоровлення і протверезіння суспільства.
Довідка УНІАН. Законопроект №1014-2 про внесення змін до Закону України "Про рекламу" (щодо реклами алкогольних напоїв і пива» (автори – народні депутати від БЮТ Микола ТОМЕНКО і Андрій ШЕВЧЕНКО), передбачає ефективніші обмеження щодо розміщення реклами алкогольних напоїв, пива й інших об`єктів інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої. Зокрема, законопроект пропонує розповсюдити на рекламу пива і напоїв, що виготовляються на його основі, знаків товарів і послуг, під якими випускається пиво і напої, що виготовляються на його основі, обмеження, передбачені для реклами алкогольних напоїв і відповідних торгових марок.
Крім того, пропонується на годину (до 24 години) продовжити заборону реклами алкогольних напоїв на радіо і телебаченні, знаків для товарів і послуг, інших об`єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої.
Також пропонується заборонити спонсорство теле-, радіопередач, театрально-концертних, спортивних та інших заходів з використанням знаків для товарів і послуг, інших об`єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої.