Дізнайтеся, як виникла Чорна п'ятниця і коли її проводять в Україні цього року.
Щороку наприкінці листопада настає дивовижний день, коли магазини у всьому світі влаштовують великі розпродажі, а ті, хто обожнює шопінг, вирушають за покупками. Цей день називається Чорна п'ятниця. Останнім часом це явище почало "приживатися" в Україні, і наші компанії залюбки приєднуються до ініціативи.
Проте покупцям важливо цього дня не втрачати голову і бути пильними у гонитві за знижками. Шахраї теж знають про Чорну п'ятницю, і недобросовісні продавці намагаються обдурити клієнтів підробленими акціями.
Явище зародилося в США, де люблять святкувати День подяки (четвертий четвер листопада) і Різдво. Між цими двома тордествами в Америці відбувається справжній бум продажів - тисячі американців з'їжджаються у великі міста, щоб купити різдвяні подарунки для рідних та друзів.
Але в 1970-х роках бізнесмени вирішили, що на цьому ажіотажі треба заробляти. Після Дня подяки компанії почали знижувати ціни та запускати рекламу про величезні розпродажі. На людей це подіяло. Коли американці дізнавалися про знижки, то стали купувати ще більше. Доходило до того, що люди навіть відпрошувалися з роботи та прокидалися серед ночі, щоб якомога раніше приїхати до магазину. На дорогах були затори - так багато було охочих заощадити. Ось чому Чорна п'ятниця так називається - через тисняву і великі натовпи на торгових вулицях.
Чорна п'ятниця 2025 буде 28 листопада, у четверту п'ятницю місяця. Проте період акцій нерідко продовжують на кілька днів, щоб усі охочі могли купити товари зі знижками і у вихідні.
Чимало компаній справді знижують ціни наприкінці листопада. Але покупці мають розуміти, що бізнес не стане просто демонструвати щедрість та працювати собі на збиток. Тому часто акції є лише на продукцію найгіршої якості або з терміном придатності, що закінчується.
Зокрема, існує такий маркетинговий прийом: протягом осені ціну на товар поступово підвищують, а до Чорної п'ятниці "знижують" до початкової. У результаті покупець платить стільки ж, як без знижки. Деякі компанії відверто дурять - пишуть на ціннику "-80%", коли реальна уцінка становить лише 5% або взагалі відсутня. Вони сподіваються, що клієнт не пам'ятає попередню ціну.
Щоб заощадити і при цьому не дати на собі нажитися, потрібна невелика підготовка. Для цього наперед додайте собі в закладки бажаний товар на різних майданчиках. Запам'ятайте, яка ціна у нього була до знижки. Потім перевірте, коли Чорна п'ятниця у цих компаній. Наприкінці листопада знову подивіться на цінник. Якщо сума справді знизилася, то обману немає і можна купувати.
Хоча подія має єдину дату, нерідко сезон знижок продовжують на кілька днів або навіть тижнів. Деякі компанії вже назвали дні акцій:
Більшість магазинів ще не оголосили, коли саме проводять розпродажі. Ближче до листопада з'явиться більше інформації.